A gyorsjelentés szerint a társaság összes árbevétele 7,5 százalékkal nőtt, 88,781 milliárd forintot ért el a harmadik negyedévben. Az üzleti eredmény 40,4 százalékkal,7,268 milliárd forintra esett.
2014 első háromnegyed évében a teljes árbevétel forintban mérve 1,2 százalékkal nőtt, euróban pedig 2,8 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakával összehasonlítva, 263 milliárd 688 millió forintot tett ki. A bázisidőszakhoz képest az euró-forint árfolyam 4,2 százalékkal gyengült.
Az üzleti eredmény forintban mérve 37,6 százalékkal 26,319 milliárd forintra csökkent, euróban kifejezve 40,1 százalékkal 85,2 millió euróra esett vissza. A jelentős visszaesés okai a csökkenő fedezeti hányad, a mérföldkő bevételek hiányának következtében ráfordítás-egyenlegűvé vált egyéb bevételek és ráfordítások, valamint a megemelkedett K+F költségek - írták.
Magyarországon 2014 első háromnegyed évében 25,826 milliárd forint árbevételt értek el, ami 3,7 százalékos növekedést (euróban 0,5 százalékos csökkenést) jelent a bázis időszakban elért forgalomhoz képest. A magyarországi piacszabályozási rendszer érdemben nem változott, a korábbi években tapasztalt jelentős csökkenéseket követően a piac végre stabilizálódott.
A csoport adózott eredménye az első 9 hónapban 28,816 milliárd forintot tett ki, ami a 2013 első háromnegyedévi értéknél 27,7 százalékkal alacsonyabb.
A Magyarországon kívüli piacokról származó árbevétel 2014 első háromnegyed éve során 770,0 millió euró volt, ami 24,5 millió eurós, azaz 3,1 százalékos csökkenést jelent a bázisidőszakhoz képest az orosz, az ukrán és a lengyel piacokon bekövetkezett árbevétel-visszaesés következtében, amelyet nem tudott ellensúlyozni az EU15 országokban, az egyéb FÁK régióban, továbbá az Egyesült Államokban elért árbevétel-növekedés.
Az értékesítési- és marketingköltségek 79,827 milliárd forintot (258,4 millió eurót) értek el 2014 első 9 hónapjában, ami forintban mérve változatlan szintet jelent, euróban mérve 3,9 százalékos csökkenést mutat a bázishoz képest. A nyugat-európai és a kínai marketing költségek növekedését ellensúlyozta az orosz, ukrán és lengyel piaci marketingkiadások mérséklése, valamint a rubel és a hrivnya leértékelődése, ami változatlan költségszintet eredményezett.
A pénzügyi tevékenység eredménye 2014 első kilenc hónapjában 2,807 milliárd forint nyereség volt, szemben a 2013 azonos időszakában elért 240 millió forintos nyereséggel, ami 2,567 milliárd forintos növekedés. A nyereség nagyobbrészt abból adódik, hogy a 2013 végi árfolyamokhoz képest a vizsgált időszakban gyengült a forint, az árfolyamnyereségek mellett a nettó kamatbevétel is javította az eredményt.
A csoport beruházásainak összege az immateriális javak beszerzésével együtt 2014 első háromnegyed évében 28,896 milliárd forint volt, szemben a bázisidőszaki 21,373 milliárdos értékkel. A biotechnológiai kutatás-fejlesztés és gyártás magyarországi kapacitásainak kialakításához kapcsolódó beruházás összege 785 millió forint volt 2014 első háromnegyed évében.
Az egy részvényre jutó eredmény „alap” formája a vizsgált időszakban 155 forint/részvény (0,50 euró/részvény) volt, ami a 2013 első háromnegyed évében elért 214 forint/részvény (0,72 euró/részvény) értékhez viszonyítva forintban számolva 27,6 százalékos (euróban mérve 30,6 százalékos) csökkenést jelent.
A Richter papírjaival a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriájában kereskednek, a részvények szerdai záróára 3830 forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.