Cégvilág

Ez is eljött: több időt töltenek okoskütyükkel, mint a tévé előtt

Több időt töltenek az okostelefonokkal és táblagépekkel a felhasználók az Egyesült Államokban, mint a tévékészülékek előtt egy friss felmérés szerint. A változás alaposan átalakíthatja a reklámpiacot is.

Az okostelefonnal és táblagéppel rendelkező amerikaiak naponta átlagosan 2 óra 57 percet töltenek készülékeikkel a Flurry elemzőcég adatai szerint. Ez azt jelenti, hogy több időt szánnak az okos mobileszközökre, mint a televízióra, amelyet naponta átlagosan 2 óra 48 percet néznek.

Az elmúlt évek tendenciáit követve várható volt, hogy elérkezik az az időpont, amikor az okosmobilok és tabletek megelőzik a televíziót. Míg a tévés tartalomfogyasztásra szánt idő stagnál az Egyesült Államokban, addig a Yahoo-hoz tartozó Flurry elemzése szerint csak az elmúlt 9 hónapban 10 százalékkal nőtt az az idő, amelyet mobilapplikációkra fordítottak az amerikai felhasználók.

A szakértők szerint a médiafogyasztási szokások átalakulása jelentős átrendeződést hozhat a hirdetési piacon is, hiszen az eddig tévéreklámokra költött dollárok jelentős része a digitális platformokon jelenhet meg. A Flurry alapján csak ez az átrendeződés 30 milliárd dollárnyi plusz reklámpénzt jelenhet az online és mobilos hirdetési szegmensnek az Egyesült Államokban.

Azonban ez egyelőre csak a jövő, és bár a hagyományos médiumok gyorsan veszítenek közönségükből, a hirdetők egyelőre nem követték ezt a trendet. A nyomtatott sajtó például az amerikai reklámköltés 19 százalékát tudhatta magáénak a múlt évben, míg a felhasználók médiafogyasztásra szánt idejéből mindössze 5 százalékkal részesedett.

Különösen izgalmas a mobil platform helyzete, amely a múlt évben a médiafogyasztási idő 20 százalékát tudhatta magáénak, miközben a reklámköltésekből mindössze 4 százalék volt a részesedése. A szakértők szerint a következő években ez a platform produkálhatja a leglátványosabb fejlődést a hirdetési piacon.

tech tv kütyü okos
Kapcsolódó cikkek