BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mobiltrónfosztás jöhet

Az utolsó negyedévben az Apple már több okostelefont adott el a Counterpoint piackutató cég szerint, mint a piacot eddig uraló Samsung. A dél-koreai gyártó mobilüzletága gyenge teljesítményt nyújtott a múlt év végén, az egyre fontosabb kínai piacon nehezen találják a helyüket

Három év után először fordult elő, hogy csökkent a Samsung Electronics nyeresége, a vállalat a 2014-es évre 21,3 milliárd dolláros profitról számolt be, ami 27 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A visszaesés hátterében egyértelműen a társaság mobilüzletágának gyenge teljesítménye áll, a cég mintegy 97,6 milliárd dolláros bevételre tett szert a mobiltelefonok értékesítéséből tavaly, ez 21 százalékkal maradt el a 2013-as forgalomtól.

Még látványosabb volt a visszaesés a múlt év utolsó három hónapjában, az október-decemberi időszakban 1,8 milliárd dollárnyi nyereséget hoztak a mobilkészülékek a cégnek, ez több mint 60 százalékos visszaesést jelentett az előző év hasonló időszakával összevetve.

A szakértők szerint a kínai piacért vívott, egyre keményebb küzdelem miatt zuhant a Samsung profitja. A helyi gyártók, mint a Lenovo, a Huawei, vagy a villámgyorsan feltörő Xiaomi mellett a távol-keleti országban egyre meghatározóbb szereplőnek számít az Apple is. Az almáslogójú cég a héten elképesztő rekordokról számolt be, az utolsó negyedévben 18 milliárd dolláros profitot ért el, főként az iPhone-értékesítés megugrásának. A vállalat 74,5 millió okostelefont tudott eladni az október-decemberi időszakban, ami közel felével múlta felül az egy évvel korábbi értéket.

Az iPhone-ok rekordforgalma egyértelműen az új, szeptemberben bemutatott modelleknek köszönhető, illetve annak, hogy a társaság készülékeit a legnagyobb kínai – és a felhasználók számát vizsgálva világszinten is első – mobilcég, a China Mobile is forgalmazza. Ennek jelentőségét jól érzékelteti, hogy Kínában megduplázta az iPhone-ok értékesítését a cég, a forgalma pedig 70 százalékkal nőtt a távol-keleti országban, és elérte a 16,1 milliárd dollárt.

A kiugró év végi eredmények azt is jelentik, hogy az Apple átvette a vezetést az okosmobil szegmensben 2014 utolsó három hónapjában, legalábbis a Counterpoint előzetes adatai szerint.

A tajvani központú kutatócég elemzése alapján a piacot eddig uraló Samsung október és december között 73,8 millió okostelefont tudott eladni, ami 15 százalékos visszaesést jelentett éves összehasonlításban. A teljes évet vizsgálva ugyanakkor még toronymagasan vezet a dél-koreai gyártó, amely 2014-ben 316,6 millió készüléket tudott értékesíteni, míg az Apple közel 193 milliót.

A Counterpoint által készített piaci elemzést vizsgálva feltűnő a kínai vállalatok előretörése. A két legnagyobb gyártót ugyanis három kínai cég követi, ráadásul mindegyik igen látványos fejlődést tudott felmutatni a múlt évben. A harmadik Lenovo a Motorolával megerősödve 94,1 millió okostelefont tudott eladni, ami 54,3 százalékos bővülést jelentett. A legnagyobb növekedést azonban a Xiaomi tudta elérni, egy év alatt több mint háromszorosára, 61,2 millióra emelte értékesítését.

Bő hat százalékos globális bővülés

A múlt évben 1,85 milliárd mobiltelefont adtak el világszerte a Counterpoint előzetes adatai szerint, ez 6,2 százalékos bővülést jelentett 2013-hoz képest. A növekedés egyértelműen az okostelefonoknak volt köszönhető, amelyekből 1,3 milliárdot értékesítettek tavaly, közel negyedével többet, mint egy évvel korábban. A múlt év utolsó három hónapja több szempontból is rekordot hozott. Ez volt az első olyan negyedév, amelyben félmilliárdnál több mobiltelefon fogyott globálisan, de az okosmobilok iránti érdeklődés is csúcsot döntött, ezekből az eszközökből 369 milliót tudtak értékesíteni.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.