Visszaestek az LVMH eladásai, mivel a vásárlók visszafogták a drága Louis Vuitton táskák és Dior dzsekik vásárlását, ami azt jelzi, hogy a luxusipari óriás továbbra is a világjárvány utáni visszaesés csapdájában van.
A francia cég divat- és bőráruüzletágának – amely a legnagyobb egysége – bevétele 9 százalékkal csökkent a második negyedévben, ez meghaladja az elemzők által várt 7,8 százalékos visszaesést. A Bernard Arnault milliárdos vezette luxuskonglomerátum a kereslet visszaesésétől szenved, különösen Kínában, amely évtizedeken át a növekedés motorja volt. Áprilisban az LVMH elveszítette Franciaország legértékesebb vállalatának címét az Hermes-vel szemben. Az Hermés gyártja a híres Birkin táskákat, Arnault meg is próbálta korábban felvásárolni.
A Louis Vuitton után a második legnagyobb LVMH-divatmárka, a Christian Dior jelenleg kreatív átmenetben van Jonathan Anderson frissen kinevezett művészeti igazgató irányításával. Anderson első női kollekcióját idén ősszel mutatják be. Az LVMH részvényeinek értéke az elmúlt 12 hónapban mintegy 30 százalékkal esett, ami közel 100 milliárd euróval csökkentette a piaci kapitalizációját.
Az Egyesült Államokban az eladások stagnáltak a második negyedévben, ami tulajdonképpen javulás az első negyedévhez képest. Ebben szerepet játszott a pezsgőeladások javulása, valamint a divat- és bőráru-divízió stabil teljesítménye – idézi a Bloomberg Cecile Cabanist, az LVMH pénzügyi igazgatóját. A divízió az USA-ban még növekedést is elért, bár a növekedés lassult az első három hónaphoz képest – tette hozzá további pénzügyi részletek közlése nélkül.
a kínai turisták a gyenge jen miatt Japánban vásároltak.
Az EU és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi tárgyalásokat kommentálva Cabanis elmondta: egy 15 százalékos vám kimenetele jó eredménynek számítana, mivel néhány LVMH-márka – a Hennessy konyakhoz hasonló borok és szeszes italok kivételével – még mindig jelentős árazási erővel rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.