BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Nagy bajban a világ legnagyobb luxusmárkája - eltűntek az ázsiai vevők

Rájár a rúd a luxusmárkára, korábban a gyenge jen miatt Japánban vásároltak a kínaiak, ez a kereslet most kiesett. Az LVMH kapitalizációja egy év alatt 30 százalékkal zuhant.

Visszaestek az LVMH eladásai, mivel a vásárlók visszafogták a drága Louis Vuitton táskák és Dior dzsekik vásárlását, ami azt jelzi, hogy a luxusipari óriás továbbra is a világjárvány utáni visszaesés csapdájában van.

LVMH Bernard Arnault
Bernard Arnault, az LVMH vezérigazgatója – egy év alatt 30 százalékkal zuhant a tőzsdei kapitalizáció / Fotó: Hans Lucas via AFP

A francia cég divat- és bőráruüzletágának – amely a legnagyobb egysége – bevétele 9 százalékkal csökkent a második negyedévben, ez meghaladja az elemzők által várt 7,8 százalékos visszaesést. A Bernard Arnault milliárdos vezette luxuskonglomerátum a kereslet visszaesésétől szenved, különösen Kínában, amely évtizedeken át a növekedés motorja volt. Áprilisban az LVMH elveszítette Franciaország legértékesebb vállalatának címét az Hermes-vel szemben. Az Hermés gyártja a híres Birkin táskákat, Arnault meg is próbálta korábban felvásárolni. 

Az LVMH kapitalizációja egy év alatt 30 százalékkal csökkent

A Louis Vuitton után a második legnagyobb LVMH-divatmárka, a Christian Dior jelenleg kreatív átmenetben van Jonathan Anderson frissen kinevezett művészeti igazgató irányításával. Anderson első női kollekcióját idén ősszel mutatják be. Az LVMH részvényeinek értéke az elmúlt 12 hónapban mintegy 30 százalékkal esett, ami közel 100 milliárd euróval csökkentette a piaci kapitalizációját.

 

Az Egyesült Államokban az eladások stagnáltak a második negyedévben, ami tulajdonképpen javulás az első negyedévhez képest. Ebben szerepet játszott a pezsgőeladások javulása, valamint a divat- és bőráru-divízió stabil teljesítménye – idézi a Bloomberg Cecile Cabanist, az LVMH pénzügyi igazgatóját. A divízió az USA-ban még növekedést is elért, bár a növekedés lassult az első három hónaphoz képest – tette hozzá további pénzügyi részletek közlése nélkül. 

  • Japánban az eladások 28 százalékkal zuhantak a negyedévben, 
  • miután egy évvel korábban 57  százalékkal nőttek, annak köszönhetően, hogy 

a kínai turisták a gyenge jen miatt Japánban vásároltak. 

  • Európában és a Kínát is magában foglaló ázsiai régióban szintén csökkenés volt tapasztalható.

Az EU és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi tárgyalásokat kommentálva Cabanis elmondta: egy 15 százalékos vám kimenetele jó eredménynek számítana, mivel néhány LVMH-márka – a Hennessy konyakhoz hasonló borok és szeszes italok kivételével – még mindig jelentős árazási erővel rendelkezik.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.