A Puma csütörtök este kiadott közleménye szerint az idei évben veszteségre számít a kamat- és adófizetés előtti eredményben (EBIT), a csalódást keltő második negyedéves előzetes eredmények alapján. Ez jelentős visszalépés a korábbi célkitűzéshez képest, amely még 520–600 millió eurós nyereséget prognosztizált ezen a soron. Az új előrejelzés jócskán elmarad az elemzői konszenzustól is, amely 489 millió eurós nyereséggel számolt az évre.
A Puma a második negyedévben Észak-Amerikában, Európában és a kínai nagy régióban tapasztalt gyengébb eladásokat, és úgy véli, hogy ez a tendencia az év hátralévő részében is folytatódni fog, ami magas készletszintekhez vezet. A vállalat árbevétele és nyeresége egyaránt elmaradt az elemzői várakozásoktól a negyedév során.
Most arra számítanak, hogy az árfolyamhatásoktól megtisztított éves árbevétel alacsony két számjegyű százalékkal csökken. Korábban a cég még alacsony-közepes egy számjegyű százalékos növekedést várt. Emellett
az amerikai vámintézkedések idén várhatóan mintegy 80 millió euróval csökkentik a bruttó nyereséget.
Arthur Hoeld 2025. július 1-jén vette át a vezérigazgatói pozíciót a Puma élén, és most azon dolgozik, hogy új alapokra helyezze a márkát, amely az elmúlt években nehezen tudott kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal – jegyzi meg a Bloomberg. A korábban az Adidasnál dolgozó szakember Arne Freundt helyét vette át, aki több profitfigyelmeztetés és a felügyelőbizottsággal fennálló stratégiai nézeteltérés után távozott.
A Puma az idei év teljesítményét nagyrészt arra alapozta, hogy 4–6 millió pár, vékony talpú Speedcat cipőt és kapcsolódó modelleket – például balettcipőket – tud értékesíteni. Ez Freundt azon törekvésének része volt, hogy a márka jelenlétét erősítse a magasabb kategóriájú sportcipők és sportfelszerelések piacán.
Azonban a Puma az utóbbi években nehezen tudott olyan terméket piacra dobni, amely igazán megfogta volna a kor szellemét. Ezzel szemben a szintén németországi rivális Adidas kiemelkedően teljesített ezen a téren, különösen a retró stílusú Samba és Gazelle cipőkkel, amelyek bevezetését Hoeld még adidasos időszakában segítette elő.
A német sportszergyártók helyzetét nehezíti a vámháború is. Trump elnök 36 százalékos vámot vetne ki Kambodzsára és Thaiföldre, Laoszra pedig 40 százalékot. Ezek az országok kulcsfontosságú beszállítók a divatiparban. Az új vámok augusztus 1-jén lépnek hatályba – ha addig nincs megállapodás Washington és az érintett délkelet-ázsiai államok között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.