KISKERESKEDELEM Továbbra is nagy a magyar fogyasztók vásárlási kedve a legutóbbi tizenkét hónap trendjei alapján: az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma ugyanis értéke alapján 5 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig néggyel a 2013 decembere és 2014 novembere közötti időszakban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva – közölte a Nielsen piackutató vállalat. Az eladott érték alapján átlag felett bővült a legnagyobb forgalmú tíz kategória piaca között például a sajt, a tejföl, a vodka, és a praliné, amely 10-10 százalékos emelkedést produkált, de az energia- és sportitalok kategóriája már 16 százalékkal bővült. Mennyiség szempontjából kétszámjegyű növekedést regisztráltak például a praliné (11), energia- és sportitalok (12) és a chips (15 százalék) bolti eladásában. A Nielsen kutatása szerint az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja nem nőtt: az eladott érték alapján a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok stabilan tartják 26 százalékos piaci részesedésüket, ahogyan a 201-400 négyzetméteres üzletek 8 százalékos mutatója sem változott. Viszont a 2500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya 30 százalékról 28-ra csökkent, míg a 401-2500 négyzetméteres csatorna súlya 36-ról 38 százalékra nőtt.