A GVH úgy ítélte meg, hogy a Labornite 2012. október 1. és 2014. május 23. között jogszerűtlen módon közvetítette, hogy Qlarivia elnevezésű csökkentett deutérium tartalmú ivóvíz megoldás lehet a daganatos megbetegedésben szenvedők problémájára, illetve alkalmas lehet a cukorbetegség, a magas vérnyomás, az allergia, valamint a vesebetegségek gyógyítására.
A GVH jogsértőnek talált egyes állításokat is az ivóvíz hirdetett hatékonyságával kapcsolatban, mert a felszívódás sebességére és a termék hatékonyságára vonatkozó kijelentések – a gyógyhatással összefüggésben – azt a látszatot keltették, hogy a szervezet deutérium szintjének csökkenése gyorsabban érhető el, mint más, magasabb deutérium tartalmú termékek alkalmazásával.
A Labornite által importált és forgalmazott Qlarivia megnevezésű termék csökkentett deutérium tartalmú tisztított ivóvíz. A Qlarivia – egyéb, különleges táplálkozási célú élelmiszerkategóriában történő nyilvántartásba vétel hiányában – általános közfogyasztásra szánt élelmiszernek minősül.
A GVH a bírság kiszabásakor a Qlarivia árbevételi adataiból indult ki a vizsgált időszakra vonatkozóan, mert a bírság alapösszegének meghatározásakor a reklámköltség nem adott megfelelő viszonyítási alapot. A vizsgált kommunikáció ugyanis főként online hirdetéseken keresztül valósult meg, így a reklámhordozók költsége elhanyagolható mértékű volt más reklámeszközökhöz vagy az online hirdetések potenciális hatásaihoz viszonyítva, és e ráfordítást számottevően meghaladta a termék értékesítéséből származó árbevétel.
A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott, hogy sérülékeny fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikációra, hogy a jogsértéssel érintett termék bizalmi termék és hogy a Labornite az adott ágazat szabályai körében folytatott jogsértő kommunikációs gyakorlatot. A fentieken túl a GVH megtiltotta e magatartás további folytatását.
A GVH ezúton is hangsúlyozza, hogy élelmiszerek reklámozásakor a vállalkozásoknak szem előtt kell tartaniuk az ágazati jogszabályokat is a fogyasztóvédelmi rendelkezéseken túl, különösen azt a szabályt, hogy gyógyhatás nem tulajdonítható élelmiszernek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.