Hatékonyabbá tenné a kormány a Magyar Turizmus Zrt. működését
STRATÉGIA Jelentősen megújul a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.), amelynek a célja, hogy az egyre jobban teljesítő turizmust és agrármarketing-programokat hatékonyabban támogassa – jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a tárca felügyelete alá tartozó cég tegnapi állományülésén. A nemzetgazdasági miniszter közölte: továbbiakban is integráltan képzeli el az MT Zrt. működését, amelynek fontos feladata lesz a részben uniós forrásokból is támogatott turisztikai vállalkozások, illetve mezőgazdasági termékek, hungarikumok népszerűsítése itthon és külföldön egyaránt. Az MT Zrt.-nek emellett az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt kell fektetnie a marketingtevékenységre, az ágazat által nyújtott újdonságok megismertetésére. A vállalat céljai közé tartozik, hogy a külföldiek hazánkról alkotott képét – az országimázst – a turizmus népszerűsítésének eszközeivel is pozitívan befolyásolja.
Tavaly – a korábbi év mutatóihoz képest – Magyarországon 7,2 százalékkal több, összesen 9,5 millió vendég 5,4 százalékkal több, 24,2 millió vendégéjszakát töltött el a szálláshelyeken. A belföldi vendégek száma közel 10 százalékkal, a tőlük származó bruttó szállásdíj-bevétel pedig mintegy 15 százalékkal emelkedett; a külföldiektől származó szállásdíj-növekedés is csaknem elérte a 11 százalékot 2014-ben. A tárcavezető kifejtette: az MT Zrt-nek mindent meg kell azért tennie, hogy az ágazat idén is hasonló sikereket érjen el, mint az elmúlt két évben. Ennek megfelelően a cél az, hogy a korábbiakhoz mérten még több hazai és külföldi vendég töltse szabadidejét magyarországi szálláshelyeken, fogyasszon magyar termékeket.


