Cégvilág

Jöhetnek az új FLIRT-ök

A MÁV-Start Zrt. és a Stadler aláírta a a 6+15 elővárosi villamos motorvonat szállításáról szóló megállapodást, amelynek teljesítésével a jövő év végére 123-ra nő az állami vasúttársaság FLIRT-flottája. A Stadler forgóváz-gyártást telepít szolnoki bázisára.

A svájci Stadler Bussnang adta be a legelőnyösebb ajánlatot a MÁV Zrt. által 6+15 elővárosi villamos motorvonat szállítására márciusban kiírt tenderen, hangzott el a megrendelési szerződés aláírása alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Egy jármű 5,788 millió euróba kerül. Az első vonatokat ez év októberéig szállítja le a gyártó, az utolsót 2016 decemberéig.

Az alacsonypadlós, hatékony energiafelhasználású, légkondicionált, WIFI-fel felszerelt FLIRT vonatokat a fővárosi elővárosi közlekedésben szállítják majd az utasokat. „A még folyamatban lévő, korábbi szállítással az idén 102-re nő a MÁV-Start FLIRT vonatainak a száma, amely a mostani beszerzéssel a jövő év végére 123-ra nő” – emelte ki a rendezvényen Dávid Ilona, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

A beszerzés uniós forrásból történik Zaránd György, a MÁV-Start vezérigazgatójának közlése szerint. A vezérigazgató további bevételnövekedést vár a Start a vonaflotta fejlesztésétől. Mint emlékezetett, a társaság forgalmának egyharmada a budapesti elővárosi forgalomban keletkezik. A főváros pályaudvaraira 11 vonal fut be, ezeket évente 58 millió utas használja, az összes utas 54 százaléka. A vidéki nagyvárosok környezetének utazási környezetében is javul a szolgáltatás minősége, mert az ottani, legrosszabb minőségű vonatokat a fővárosi elővárosi vonalakon leváltott járművek állnak majd munkába. A MÁV-Start már készül az új nagy beszerzésre: jövőre írná ki 50, nagy kapacitású jármű beszerzési tenderét.

A gyártó Stadler 10 éve telepedett meg Magyarországon. Az itteni érdekeltségeit összefogó országigazgató, Dunai Zoltán kiemelte, hogy a fenti 123 vonat összekapcsolva együtt mintegy 10 kilométer hosszú lenne. A Stadler csopor Magyarországon évi 18 milliárd forint termelési értéket álílt elő, ennek körülbelül a 80 százaléka A Stader eddig 16-17 milliárd forintnyi beruházást hajott végre az országban, osztalékot sohasem vett ki. Jelenleg is folyik a létesítmények bővítése, ennek részeként forgóváz-gyártás telepít szolnoki egységébe. Már a fenti mgerendelés alapján gyártandó vonatok forgóváza is Szolnokon fog készülni. Részletek a holnapi Világgazdaságban

Stadler Zaránd György FLIRT dávid ilona Dunai Zoltán MÁV
Kapcsolódó cikkek