Légi közlekedésfejlesztést támogat az Európai Bizottság
A két magyar, légi közlekedés fejlesztésére irányuló programot is támogat Brüsszel az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközök (Connecting Europe Facility, CEF) forrásaiból.
A projektek összköltségvetése eléri a 3,2 millió eurót, amelynek ötven százalékát, 1,6 millió eurót az Európai Unió finanszírozza. Az egyik támogatott fejlesztés a szabad útvonalú légtér (Free Route Airspace) volt. A projekt célja a Közép-európai Funkcionális Légtérblokk (FAB CE) és annak határain túlnyúló Free Route Airspace-koncepció megvalósítása. A Free Route Airspace alkalmazása lehetővé teszi, hogy egy adott légtér be- és kilépő pontjai között a járatok szabadon tervezhessék meg repüléseiket, amivel jelentős időt és üzemanyagot takaríthatnak meg. Európában elsőként 2015. február 5-től a HungaroControl törölte el a teljes légi útvonalhálózatot a magyar légtérben. A nemzetközi összefogásban megvalósuló projekt a tervek szerint 2017 júniusában zárul. A program összköltsége 2,2 millió euró (ebből a HungaroControlra eső rész meghaladja a 0,8 millió eurót), amelynek 50 százalékát az Európai Unió finanszírozza.
Az unió által támogatott másik fejlesztés a repülőtéri együttműködésen alapuló döntéstámogató rendszer. A világ egyik legkorszerűbb légiforgalmi irányítási rendszere, a HungaroControl által alkalmazott MATIAS (Magyar Automated and Integrated Air Traffic System) innovációját (szoftverfejlesztés) célozza az a döntéstámogató rendszert kiépítő projekt, amelynek célja a légiforgalmi irányításban és repülőtéri kiszolgálásban érintett szereplők által kezelt és menedzselt folyamatok integrálása. A repülőtér, a földi kiszolgálók, a légitársaságok és a légiforgalmi irányítók együttműködésén alapuló döntéstámogató rendszer bevezetésével átlagosan egy perccel rövidül a gépek gurulási ideje (taxi time), így csökkenthető a járatok üzemanyag-felhasználása és szén-dioxid-kibocsátása. Az Egységes Európai Égbolt programmal összhangban megvalósuló projekt összköltségvetése meghaladja az egymillió eurót, amelyet szintén felerészben támogat az Európai Unió.