Jött, látott és győzött Wáberer György, akit Orbán Viktor kormányfő alig egy hónapja bízott meg a magyar logisztika és közúti fuvarozás fejlesztésének elősegítésével összefüggő feladatok ellátásával: a miniszterelnöki megbízott 16 pontos programját máris elfogadta a kormány. Azt eddig is lehetett tudni, hogy Wáberer György – aki a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke, valamint saját cége, a Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatója – ötmilliárdos támogatást ért el a hivatásos jogosítványok megszerzéséhez, de a kabinet mostani döntéséből az is látszik, hogy elképzelései úgy mentek át, mint kés a vajon, a szektor kívánságlistája mostantól végrehajtandó kormányhatározat.

A most megjelent határozatban csak úgy sorjáznak a feladatok és a határidők a minisztereknek. Ilyen például az, hogy az érintett miniszterek a miniszterelnöki megbízottal együttműködve a hazai fuvarozási piac és a magyar fuvarozási vállalkozások védelme érdekében október 15-ig fokozzák a  külföldi fuvarozók tevékenységi jogosultságának ellenőrzését, és teremtsék meg a hatékonyabb ellenőrzés személyi szervezeti, technikai és pénzügyi feltételeit. Ezenfelül növeljék a bírságtételeket, és készítsenek tervet a jogosulatlan tevékenység visszaszorítására. Azt is feladatul kapták a tárcák vezetői, hogy a közigazgatási eljárás szabályainak módosításával tegyék lehetővé a helyszíni bírságolást, a külföldiekkel szembeni eljárás idejének lerövidítését, valamint a bírságok behajthatóságát.

A sofőrhiány megszüntetése érdekében Varga Mihálynak szeptember 30-ig ki kell alakítania a  hivatásos gépjárművezetők „C”, „D”, „C+E”, „D+E” és „GKI” alapkategóriájú állami finanszírozású képzését. (Ez elvileg több, mint amit nemrégiben bejelentettek, hiszen akkor 6000 hivatásos jogosítvány megszerzéséhez adtak ötmilliárdot, a határozat viszont már általában állami finanszírozásról ír.) Emellett felülvizsgálják a képzési rendszer szabályait, a feleslegesnek ítélt vizsgaelemeket megszüntetik. A sofőrhiányt másként is orvosolnák: szeptember végi határidővel megvizsgálják a 18 éves korhatár visszaállításának lehetőségét a belföldi árufuvarozásban. A kabinet azonban a konkurenciának is szabadabb utat engedne: a fuvarozási területen egyszerűsítik az uniós országokból érkezők foglalkoztatásának feltételeit.
A kormány felülvizsgálja azokat a rendelkezéseket, amelyek „az árufuvarozást végző gépjárművezetők munkája jellegéből adódóan nem tarthatók be”. Az adózásuk is jobb lesz, mert a belföldi fuvarozást végző gépkocsivezetők kiküldetési költségtérítési átalányát valószínűleg megemelik, emellett csökkentenék a tehergépjárművekhez kapcsolódó adminisztrációs terheket.

Várhatóan az új haszonjárműveket műszaki vizsga nélkül lehet majd forgalomba helyezni, a más EU-államból beszerzett haszonjármű érvényes vizsgáját pedig el fogják ismerni. A haszonjárművek esetében nem kell majd visszterhes vagyonátruházási illetéket fizetni. A gépjárműadót pedig „közelítik az európai uniós irányelvben kötelezően meghatározott legalacsonyabb mértékhez”. A kormány növelné emellett a kamionparkolók számát, javítaná felszereltségüket és védettségüket, valamint közlekedési szolgáltató állomások hálózatát hozná létre.