Magyarországra is megérkezhet szolgáltatásával jövőre a Netflix
A vállalat tájékoztatása szerint a számítógépek mellett okostévéken, okostelefonokon, táblagépeken, illetve számos, internetkapcsolatra képes játékkonzolon, valamint set-top boxon lesz használható a szolgáltatás ezekben az országokban, már az induláskor. Azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy mennyibe kerül majd a fogyasztóknak havonta a Netflix megoldása. A társaság elsőként Japánban jelent meg az ázsiai piacon, ott szeptember 2-án indult el a szolgáltatás, a bevezetést a SoftBank nevű mobilcéggel kötött stratégiai megállapodással támogatta meg a cég.
Ázsiában nyilvánvalóan a kínai piac a fő cél a Netflix számára, azonban az ottani bonyolult viszonyok miatt a társaság menedzsmentje jobbnak látta, ha először tapasztalatokat szereznek a térségben. A cég távlati terveiben a teljes globális lefedettség szerepel, a jövő év végére világszerte 200 országba vinnék el a megoldásukat.
Ennek megfelelően igen intenzíven terjeszkednek Európában is, tavaly ősszel többek között Németországban, Franciaországban és Ausztriában is elérhetővé vált a szolgáltatás, idén októberben pedig a spanyol, olasz, portugál és izlandi piac következik. Sőt, az Index szerint az LG okostévék frissítésekor néhány hete rövid időre a Netflix-alkalmazás is megjelent a menüben, ami arra utal, hogy a vállalatnál már készülnek a magyarországi bevezetésre is.
A társaság szolgáltatását világszerte mintegy 65 millióan használják, csak a második negyedévben 3,3 millió új előfizetőre tettek szert. A cég 1,64 milliárd dolláros bevétellel zárta az április–júniusi időszakot, ami 22 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.


