A Molnak célszerű mielőbb konszolidálnia az olaszországi ENI-től megvásárolt magyarországi Agip töltőállomás-hálózatot. Sok helyen egymás közelében működnek a két társaság töltőállomásai – az M7-es egyes szakaszain például szinte egymást váltogatják –, e rivalizálás viszont már nem lesz érdeke a közös tulajdonosnak. Mielőbb kezelni kell azt is, hogy a flottaügyfelekben erős Mol kútjai mellé olyanok kerülnek be a csoportba, amelyek eddig jelentős diszkontot adtak az árból.
Egy üzemanyag-vásárló nehezen fogadja el, hogy ugyanazon kiskereskedőnek van egy jellemzően magasabb, és van egy alacsonyabb árral dolgozó hálózatrésze. Jó példa erre a Shell, amely néhány éve elkezdett Tesco-benzinkutakat üzemeltetni. Piaci forrásunk szerint a Shell – néhány, kiemelt helyen lévő egységétől eltekintve – kénytelen volt kissé engedni saját márkájú üzemanyagainak az árából, és kicsit emelni azokét, amelyeket tescós kutakon adott el.
A Mol várhatóan más okból is viszonylag rövid időn belül határoz arról, hogy melyik Agip-kúttal mit kezd. A megszerzett egységeket ugyanis át kell alakítania Mol-arculatúra, figyelembe véve, hogy a Csehországban eladott ENI-kutak sem használhatták az ügylet után addigi nevüket. Ráadásul az Agip-kutak többsége ötéves franchise-szerződésekkel működik, vagyis kockázatos bevállalni egy költséges átfestést azoknál az egységeknél, amelyek esetleg kikerülnek a hálózatból.
A múlt év végi adatok szerint a Molnak 364, az Agipnak pedig 183 töltőállomása volt, vagyis a Molnak 547 kútja lesz. A társaság piacvezetői pozíciója tehát tovább erősödik a 2014 végén 199 kúttal rendelkező Shell-lel szemben. (A kutak száma ma ezektől egy-két egységgel eltérhet.) A MÁSZ az érintett hazai piac 80 százalékát fedi le, a maradék a rajta kívüli kisebb, „fehér” kutaké. Ugyanez a piaci sorrend, de kicsit mások az arányok a forgalmazott üzemanyag mennyisége és az abból származó árbevétel alapján. Egy MÁSZ-tag egy egysége évente átlagosan hárommillió liter üzemanyagot ad el. Piaci forrásunk szerint e mutató értéke a Shell esetében érdemben 3 millió liter fölötti, de magasabb 3 milliónál a Normbenz Lukoil kútjainál is. Nagyjából 3 millió liter az értékesítés az OMV-nél, míg a Mol-kutaknál állítólag 3 millió liter alatti, az Agipnál pedig 2 millió liter körüli. A fehér kutak – ahol egy állomáson jellemzően kevesebb kútfej is működik – átlag évi másfél millió liter üzemanyagot adnak el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.