Mindent bevet a Volkswagen, hogy amerikai vásárlóit megtartsa. A konszern Visa hitelkártyán 500 dollár készpénzt és ugyanilyen értékű, saját szakszervizeiben levásárolható utalványt ad, továbbá három évre szóló ingyenes országúti segélyszolgálatot biztosít a dízelbotrányban érintett 482 ezer járműtulajdonosnak. Amennyiben általánossá tennék a kárpótlást, az globálisan 11 milliárd dolláros kiadást jelentene a VW-nek. Valójában kevesebbet, mivel a szakszervizekben beváltható bónok névértéke magasabb, mint a mögötte álló szolgáltatás valós értéke. Mindez elvi lehetőség, pénzt ugyanis egyelőre csak Amerikában ajánlottak fel a németek. Ottani pozícióik megtartása kulcsfontosságú, s ez nemcsak a vásárlókra, hanem az őket kiszolgáló, a dühös ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban lévő 650 amerikai szakkereskedésekre is vonatkozik. A kihelyezett ügyfélszolgálatként is működő dílereken ragadt készlet kisöpréséhez készpénzzel, hitelkonstrukciókkal és indokolt többletkiadásaik megtérítésével is hozzájárul a VW. Most érdemes Volkswagent venni: a dízelesek értékesítése leállt ugyan, de a benzines modellekre extra kedvezményeket adnak a kereskedők. Az AutoData összesítése szerint a VW-kre 52 százalékkal magasabb, átlagosan 4192 dollár a diszkont, míg az Audi iránt keresletet 2248 dolláros engedménnyel ösztönzik – ez 70 százalékkal magasabb a korábbi adatnál. Az ügyfélkör bizalmát az is nagyban befolyásolja, hogy a szükséges műszaki átalakításokkal milyen gyorsan végez a cég, és ezek mennyire rontják a menetteljesítményt. A Consumer Report szerint a károsanyag-kibocsátás csökkentése a gyorsulást elhanyagolható mértékben fogja vissza, ahogy az üzemanyag-megtakarítás sem jelentős.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.