BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Atmediával szövetkeznek

Január elejétől az Atmedia fogja majd értékesíteni a közmédia televíziós csatornáinak reklámidejét – jelentette be tegnap Lukács Csaba, az Atmedia vezetője a Big Picture nevű konferencián a szakmai körökben egy ideje már tényként kezelt megállapodást. Igaz, egyezség erről ma még nincs. Vaszily Miklós, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezérigazgatója a konferencián elhamarkodottnak mondta az Atmedia vezetőjének bejelentését, mert bár azt ő is elismerte, hogy folynak tárgyalások a cégek között, de megállapodás egyelőre nem született.

A tárgyalások tartalmát nem sikerült megtudnunk, de a Világgazdaság úgy értesült, hogy a közmédia esetében az Atmedia valójában nem egy klasszikus kereskedőházi működést valósítana meg. Ez esetben a kereskedő cég – szemben a más hasonló társaságokkal – nem teljes jogú felhatalmazással járna el, vagyis nem az Atmedia kötne üzletet a hirdetőkkel, hanem közvetítőként lenne jelen. Ezt a konstrukciót támasztja alá, hogy az MTVA néhány napja azt jelentette be, hogy a Hamu és Gyémánt tulajdonában levő Média Services Company Magyarország nyerte el a közmédia reklámértékesítésre vonatkozó tenderét.

Az Atmedia nemcsak a köztelevíziók reklámidejének értékesítésénél juthat szerephez, hanem a TV2-nél is. Andy Vajna cége, a TV2-re ajánlatot tevő Magyar Broadcasting Co. Kft. ugyanis a napokban jelentette be, hogy a TV2-csoport hirdetés értékesítésére vonatkozó stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Atmedia Kft.-vel. Ez a szerződés a TV2-csoporttal kötött adásvételi tranzakció lezárásával lép hatályba. A megállapodás szerint előreláthatólag már 2016. január 1-jétől a TV2-csoport csatornáinak és az Atmediának a portfólióját együttesen értékesítik. A megállapodás magában foglalja a szpot-, a szponzoráció-, az online és a BTL-értékesítést is. Így a TV2, a Super TV2, a Fem3 és a Pro4 az Atmedia portfóliójával közös ajánlatban érhető el. A Világgazdaság meg nem erősített információi szerint Vajnáék továbblépnének, és később tulajdont szereznének az Atmediában. Ezzel pedig az a különös helyzet állna elő, hogy a TV2-t tulajdonló cég érdekeltségébe tartozó vállalkozás értékesítené a saját és a közmédia reklámidejét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.