Nem bírta az olcsó kínai acéllal vívott versenyt az ArcelorMittal, amely 700 millió dolláros veszteséget halmozott fel a harmadik negyedévben. A világ legnagyobb acélgyártó vállalata fő piacain, azaz Európában és Észak-Amerikában jól teljesített, de kénytelen volt belemenni a kínaiak által diktált árháborúba, és ez mély nyomot hagyott a mérlegén. Lakshmi Mittal, a társaság indiai tulajdonos-vezérigazgatója ennek kapcsán megjegyezte: kíváncsi, meddig tudják a kínaiak az önköltségi ár alatt adni az acéltermékeiket, mert szerinte jó ideje ennek a piacszerzési akciónak lehetünk a tanúi. Az ArcelorMittal tavaly 93 millió tonna acélt gyártott, ehhez képest a kínai export 94 milliót tett ki, de az idén már a 110 millió tonnát is meghaladja. Jól jelzi a kínaiak előretörését, hogy két éve még csak 63 millió tonna acéllal árasztották el a világpiacot. A világgazdaság lendületvesztése, a kínai kereset visszaesése az acélárakat sem kímélte, az AcelorMittal például 20 százalékkal csökkentette árait egy év alatt, s még itt sem fog megállni. Ez is megmutatkozik abban, hogy a cég árbevétele a harmadik negyedévben 20,1-ről 15,6 milliárd dollárra esett vissza.
Az árháború elmélyülését mutatja, hogy egy éve ilyenkor még 22 millió dolláros nyereségről adott számot az ArcelorMittal. A luxemburgi székhelyű acélgyártó most átírta egész évre szóló nyereségpályáját, s az adó- és kamatfizetés és értékleírás előtti (EBITDA) eredményét a korábbi 6-7 milliárd dollárról 5,2-5,4 milliárdra szállította le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.