„Megdöbbentő azt hallani, hogy csak 200-300 olyan magyar tulajdonú közepes és nagyvállalat van, amely valós exportot végez” – kezdte előadását Tibor Dávid. „Ez azért bánt engem, mert amúgy nem nagy dologról van szó, mert ha egy cég versenyképes, akkor tudatos munkával nem egy bonyolult dolog az exporttevékenység” – folytatta. Szerinte azért sem szabad bezárkózni az országba, mert a külföldi versenytárs előbb-utóbb Magyarországra jön, és jobb úgy megmérkőzni vele, ha már előzőleg a külpiacon összemérte magát vele a hazai cég. „Amíg egy cég nem lép ki a nemzetközi piacra, addig nem derül ki, hogy versenyképes-e” – tette hozzá.
A Masterplastról elmondta: 2000-ben három évvel az alapítás után már picinek érezték a magyar piacot, elsőként Szlovákiában hoztak létre leánycéget, azóta pedig már mintegy tucatnyi országban. Szerbiában és Romániában pedig gyártóbázisa is van a vállalatnak. Az export a teljes árbevételük 13 százalékát teszi ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.