Cégvilág

Gyors hódításba kezdtek idén az okosórák

Bár az okoseszközök piacát továbbra is a mobiltelefonok uralják, 2015 egy új kategória gyors térhódításának éve volt. A nagy technológiai cégek sorra dobták piacra okosóráikat, és a hagyományos gyártók – mint a Tag Heuer – is beszálltak a versenybe.

Először Barcelonában, a március elején megrendezett Mobile World Congressen lehetett érezni, hogy ebben az évben fontos változások lesznek a piacon. A mobilipar legnagyobb rendezvényén időnként olyan érzése lehetett a látogatónak, mintha egy luxusóraüzletben járna. Az LG kimondottan nagy hangsúlyt fektetett erre a kategóriára, a Watch Urbane klasszikus, kerek formájával, 1,3 colos OLED-kijelzőjével és 1,2 gigaherzes processzorával hívta fel magára a figyelmet. A dél-koreai gyártó egy LTE-változatot is elkészített, ez volt az első olyan okosóra, amely a 4G-s hálózaton keresztül is tudott kommunikálni. Sőt, a legtehetősebb felhasználók igényeinek kiszolgálására az év második felében elkészítették a Luxe verziót, az 1200 dollár körüli áron kapható készülék 23 karátos arannyal van díszítve.

Még ezzel az árral is jócskán elmarad az Apple luxusokosórájától, az Apple Watch Edition ára ugyanis 10 ezer dollártól indul, de a beszámolók szerint van olyan kombináció is, amelyben ez az összeg felmehet akár 17 ezer dollárra is. Az amerikai cég áprilisban dobta piacra saját készülékeit, és bár hivatalos forgalmi adatokat nem közöltek, az IDC becslése szerint azonnal az élmezőnybe kerültek, a harmadik negyedévben például már közel négymilliót adhattak el belőlük. Az Apple külön operációs rendszert is létrehozott az okosórához, amelyet ősszel frissítettek, és még a korábbinál is nagyobb hangsúlyt fektettek arra, hogy minél több, az egészségmegőrzéssel kapcsolatos funkció és alkalmazás legyen elérhető rajta.

Míg az Apple egy négyszögletes órával lepte meg a piacot, a Huawei a klasszikus kerek formát részesítette előnyben, és talán az egyik legelegánsabb okosórát készítette el. A készülék érdekessége, hogy kijelzője érzékeny a kesztyűs és a nedves kéz érintésére is. A sportos felhasználókra is gondolva, az okosórát hattengelyes mozgásérzékelővel és beépített pulzusszámmérővel szerelte fel a gyártó. A kínai cég eszközét várhatóan jövő januártól már itthon is meg lehet majd vásárolni.

A hagyományos óragyártók közül a Tag Heuer okozott komolyabb meglepetést, a cég az Intellel és a Google-lal összefogva hozott össze egy izgalmas okosórát. A Connected titánborítást és a karcolásoknak ellenálló zafirüveg kijelzőt kapott, emellett egy gigabyte-nyi memóriát – ez duplája annak, amelyet a most piacon lévő eszközökbe általában beépítenek – és négy gigabyte tárhelyet kapott. A prémiumkivitelnek megfelelő az ára is: 1500 dollárt kell fizetni érte.

Az okosórák piacán a nagy gyártók közül az egyik első a Samsung volt, amely idén új dizájnnal dobta piacra a Gear S2-t, szakítva a szögletes formákkal, ezúttal egy kerek készüléket gyártott. Az eszköz 1,2 colos, Super Amoled kijelzőt kapott, kétmagos, egy gigaherzes processzorral. Három változatot is készített a Samsung, az alapmodell mellett egy klasszikusabb formavilágút, valamint egy 3G-s kommunikációra alkalmasat.

Tag Heuer Apple okosóra Google Samsung
Kapcsolódó cikkek