Vezető márkáinak és gyógyszeripari termékeinek köszönhetően az előzetes várakozásoknak megfelelő eredményt ért el a Johnson & Johnson (J&J). A negyedik negyedév 1,44 dolláros részvényenkénti nyereséget (EPS) hozott 17,8 milliárd dolláros bevétel mellett. Utóbbi 2,4 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A világ legnagyobb egészségügyitermék-gyártójának forgalma tavaly 5,7 százalékkal kerek 70 milliárdra esett vissza, amiben döntő szerepe volt a dollár erősödésének.
Mindhárom vezető ágazatában csökkent a bevétel: a cég forgalmának közel felét adó gyógyszergyártásnál 31,4 milliárd (–2,7 százalék), a gyógyászati eszközöknél 25,1 milliárd (–8,7), míg a fogyasztási cikkeknél 13,5 milliárd dolláros (–6,8) bevételt mutattak ki. Nem véletlen, hogy a J&J épp a legnagyobb visszaesést produkáló orvosieszköz-gyártás területén rendelt el 3 ezer fős leépítést a napokban. Az ortopédiai, a sebészeti, valamint a szív- és érrendszeri segédeszközök gyártásánál lesz szükség kevesebb emberre. A leépítéssel évi egymilliárdos megtakarítást érhetnek el. Más területen egyelőre nem terveznek karcsúsítást. Hatalmas előrelépést nem remélhetnek a befektetők az idén sem, hiszen Alex Gorsky vezérigazgató a 70,8–71,5 milliárd dolláros sávba várja „az egészséges fejlődési pályára állított cég” forgalmát. Ugyanakkor azt ígéri, hogy a tavalyi 5,48 dolláros egy részvényre eső profit (EPS) a 6,43–6,58 dolláros sávba csúszik majd át, ami már sokkal jobban hangzik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.