BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Lengyel buszok pótolják majd a metrót

Solaris csuklós buszokkal szállítják majd az utasokat az M3-as metró felújításának idején. A járműveket gyártó lengyel cég adta a legjobb ajánlatot. A BKV 75 és opcionálisan további 75 busz beszerzésére írt ki pályázatot.

Solaris csuklós buszokkal szállítják majd az utasokat az M3-as metró felújításának idején. A járműveket gyártó lengyel cég adta a legjobb ajánlatot, amelyet a közlekedési társaság igazgatósága hétfőn jóvá is hagyott – értesült a Világgazdaság. A BKV döntését jóváhagyásra a főváros legközelebbi közgyűlése elé terjesztik. A BKV 75 és opcionálisan további 75 busz beszerzésére írt ki pályázatot. Információink szerint a második helyen a Mercedes Conecto nevű modellje végzett, harmadik a Scania Citywide lett.

Az nem tudni, hogy a BKV pontosan mennyiért vásárolja az új járműveket, de elképzelhető, hogy a 90-100 millió forintos árnál kedvezőbb összegért jut hozzá, mert bizonyos felszerelésre – például utasszámláló – nem lesz szüksége, de így is 13 milliárd forint körül lehet a beszerzés. Egy csuklós buszon 150 fő utazhat, vagyis ha valamennyi buszt egy időben bevetik, akkor több mint 22 ezer utast tudnak velük szállítani. Az majd élesben derül ki, hogy ez elegendő lesz-e.

A BKV már készül a metrószerelvények felújítására, közlekedésszervezői hasznosítani tudják majd a budai fonódó villamos kivitelezése során nyert tapasztalatokat. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. arról tájékoztatta lapunkat, hogy az utasok döntő része jól informáltan, gond nélkül vette igénybe az új, illetve a meghosszabbított vonalakat. Ebben szerepe volt előtájékoztatásnak, a megállóhelyekre ugyanis nyolcezernél is több tájékoztató anyag, illetve új menetrend került ki, emellett a BKK munkatársai mintegy 50 ezer információs szórólapot osztottak szét, s munkatársaik személyesen is segítették az utasokat az eligazodásban. Az új CAF villamosok kihasználtsága már a kezdeti, hétvégi napokon igen magas volt. Egy ilyen horderejű változást követő napokban apróbb hibák még előfordulnak.

A fonódó villamos előnye, hogy az utasoknak már nem kell átszállniuk egyik járműről a másikra, így akár egy villamossal is eljuthatnak Észa-Budáról Dél-Budára. Ez akár bevételkiesést is jelenthetne a közlekedési társaságnak, ahol erre a felvetésünkre azt válaszolták, hogy mivel a BKK ügyfeleinek igen nagy többsége valamilyen bérlettel vagy napijeggyel veszi igénybe a közösségi közlekedést, nem számolnak bevételkieséssel.

Felújítás 16 milliárdért

A BKK 2014. július elején hirdetett eredményt a budai fonódó villamoshálózat kivitelezésére. A Bem rakparti ágat a Bem Tram Konzorcium építhette meg, míg a Széll Kálmán téri ág kivitelezésére az Óbuda Tram Konzorcium ajánlatát fogadták el. A budai fonódó összköltsége 15,9 milliárd forint, a Széll Kálmán téri ág költsége 10,8 milliárd forint, a Bem rakparti ág költsége pedig 5,1 milliárd forint volt.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek