BUX 50,961.25
-2.68%
BUMIX 4,273.42
-0.99%
CETOP20 2,251.73
-3.61%
OTP 17,135
-4.62%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-4.38%
-0.26%
-1.21%
ZWACK 16,500
-0.60%
0.00%
ANY 1,530
-0.65%
RABA 1,365
-1.80%
-2.18%
-1.63%
+2.72%
+1.57%
-1.79%
+6.33%
-0.47%
-1.52%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-2.07%
MOL 2,450
-0.97%
+2.33%
ALTEO 1,750
-1.13%
0.00%
+0.84%
EHEP 1,670
-5.92%
0.00%
-3.08%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.20%
-0.12%
+4.93%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
-4.84%
-2.22%
-2.87%
0.00%
+0.51%
-1.47%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

McLarenre fáj az Apple foga

Kacsának bizonyultak az Apple háza tájáról kiszivárgott hírek, melyek szerint a technológiai óriás marad a kaptafánál, és nem foglalkozik közvetlenül autógyártással. A Financial Times úgy tudja, hogy a cég a luxus sportautóiról és Forma–1-es csapatáról világhírű brit McLarenben szeretne stratégiai részesedéshez jutni, míg a The New York Times szerint a San Franciscó-i, elektromos hajtású kétkerekű járműveket tervező Lit Motors felől is érdeklődnek. Utóbbi egy kétszemélyes zárt „motoron” dolgozik, melyben egymás mögött ül sofőr és utasa, és giroszkópos rendszer gondoskodik arról, hogy a jármű véletlenül se borulhasson fel. A Lit Motors fejlesztései során számos, az önvezető autózáshoz kapcsolódó újítást védetett le, ezekhez a számára is fontos szabadalmakhoz férne hozzá az Apple, ha felvásárolná a startupot. Ezzel a szándékával azonban nincsen egyedül: az Audi, a Mercedes és egy meg nem nevezett dél-koreai autógyártó is megvenné a céget.

Az Apple-nél több száz mérnök dolgozik egy autó formatervein, a munkával 2020-ra kellene elkészülniük. A cég jelenleg az önvezető szoftver fejlesztésére fókuszál, de minden híresztelés ellenére nem mondott le végleg arról, hogy prémiumkategóriás saját autóval lépjen a piacra. Ebben tökéletes partnere lehetne a McLaren, amelynek – erős márkaneve mellett – jelentős tapasztalata van a gyártás terén, autói 200 ezer dollárról indulnak. Ráadásul a 232 milliárd dolláros készpénzállománnyal rendelkező Apple szempontjából viszonylag olcsón megszerezhető, értékét 1,3–2 milliárd dollár közé teszik. Egyelőre azonban nem eladó, ezt Michael Flewitt vezérigazgató egyértelműsítette, hozzátéve, hogy sem az Apple-lel, sem mással nem folytatnak tárgyalásokat. Nincsenek is rászorulva a pénzre, hiszen fő tulajdonosuk – 55 százalékos pakettel – a bahreini királyság állami befektetési cége, a Mumtalakat Holding, mellette a luxemburgi TAG-csoportnak 11, Ron Dennis McLaren Forma–1-es csapatfőnöknek pedig 10 százaléka van.

A Bloombergnek nyilatkozó szakértők szerint az évi pár ezer méregdrága sportkocsit gyártó McLaren stratégiai befektetés lenne az Apple számára, de többek szerint a Tesla megvételével közelebb kerülne céljai megvalósításához, bár az öntörvényű, saját útját járó Elon Musk alapító-vezérigazgatóval nehézkes lenne az együttműködés. Ha megvenné a McLarent, az lenne a második legnagyobb akvizíció az Apple történetében azután, hogy a 2014-ben 3 milliárd dollárt fizettek a Dr Dre és Jimmy Iovine által alapított, fej- és fülhallgatókat gyártó Beats Electronicsért.

Kapcsolódó cikkek