Gyógyszeripari részlegének köszönhetően az elemzői várakozásokat felülmúló negyedéves eredményekről számolt be a Johnson & Johnson. Az egészségügyi termékek világelső gyártója az előző évihez képest 9,2 százalékkal 8,4 milliárd dollárra növelte gyógyszeripari eladásait a szeptemberrel zárult periódusban. A bejelentésre az idén 15 százalékot erősödött részvényárfolyam újabb egy százalékot acélozódott. Sőt, Alex Gorsky vezérigazgató szerint a kilátások sokkal rózsásabbak: a cégnek engedélyezés alatt áll tíz olyan gyógyszere, amelyektől egyenként dollármilliárdos forgalmat remélnek – írja a The Wall Street Journal.
A rózsaszirmok azonban máshová is hullanak: a J&J generikus, utángyártásra specializálódott versenytársai ugyanis alacsonyabb áraikkal a magukhoz csábítják az amerikai óriáscég vevőit, miközben a nyereséget is apasztja az erős dollár, ami jelentős tétel, ha azt nézzük, hogy a cég bevételeinek több mint a fele külföldről származik. Emellett a feltörekvő piacokon sem viszik annyira a termékeiket, mint korábban. Különösen igaz ez az egészségügyi termékekre, melyekből globálisan 1,6 százalékkal kevesebb, 3,26 milliárd dolláros bevétele származott a J&J-nek. Az orvosi eszközök forgalmazásából viszont az egy évvel ezelőttinél 1,1 százalékkal több, 6,16 milliárd dollár folyt be, miközben a cég visszavonult számos, gyengébben teljesítő piacáról.
Mindent egybevetve a 27 százalékkal 3,36 milliárd dollárra hizlalt negyedéves nyereség önmagáért beszél, ezt a J&J 4,2 százalékkal magasabb, 17,8 milliárdos bevétel mellett érte el. A menedzsment korábbi, egész évre szóló profitvárakozását 10 centtel megemelte jelenlegi részvényenkénti 6,63 dollárról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.