BUX 39,900.32
-1.44%
BUMIX 3,754.1
-0.56%
CETOP20 1,882.05
-0.61%
OTP 8,488
-2.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.14%
-1.47%
ZWACK 18,350
+0.82%
-3.19%
ANY 1,585
0.00%
RABA 1,085
-2.25%
0.00%
-2.30%
0.00%
0.00%
OPUS 169.2
+0.12%
-0.98%
-1.98%
0.00%
-0.49%
OTT1 149.2
0.00%
-2.63%
MOL 2,970
-0.74%
+1.28%
ALTEO 2,390
+0.42%
-12.82%
-1.20%
EHEP 1,200
-4.00%
-0.82%
+0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+2.63%
-2.25%
-0.41%
0.00%
-1.75%
-1.20%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.03%
NAP 1,220
-1.61%
0.00%
-5.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Ősztől jön az olcsó Tesla

Másfél évvel a Model 3 bemutatása után, szeptemberben elindulhat az első olcsó családi elektromos autó sorozatgyártása a Tesla kaliforniai gyárában. A próbaüzem már júliusban startolhat.

Eredetileg 2017 végére ígérték a sorozatgyártást, igaz az előbbre hozott dátumot is illik fenntartással kezelni, hiszen az első Model X városi e-terepjárók (e-SUV) is a beharangozotthoz képest másfél éves csúszással gördültek le a szalagról. Év végére meglesz a heti ötezres, „valamikor” 2018-ban pedig a tízezres darabszám – írja a Forbes.

A pillanatot legalább 400 ezren várják türelmetlenül, ennyien biztosan befizették az ezer dolláros előrendelési díjat. Valós számuk sokkal több lehet, de ezt Elon Musk már fél éve titkolja, szerinte az emberek helytelen következtetéseket vonnának le az adatokból. A Tesla alapító-vezérigazgatója óvatosságból az idei gyártási darabszámot sem ismertette, így a korábban előjelzett 47-50 ezres darabszám marad érvényben. Musk azt is később árulja el, hogy a nevadai Gigafactory akkumulátorgyárhoz hasonló újabb üzemeiket hol építik majd fel.

A Model 3 ára egyelőre változatlan, annak alacsonyan tartása érdekében a Model S és a Model X típusokba zsúfolt technikai vívmányok szűrten jelennek majd meg a családi autóban, amelyek - elődeivel szemben - csak bejáratásuk idején tankolhatnak ingyen áramot a Tesla szupertöltő hálózatánál, nekik már fizetniük is kell.

Tervek terén szárnyal, viszont pénzügyi vonalon viszont továbbra is bukdácsol a Tesla, amely a tavalyi záró negyedévet 219 millió dolláros veszteséggel zárta, jóllehet Musk erre az időszakra is profitot ígért a befektetőknek október végén, amikor hosszú idő után visszatért a nyereségzónába. Ahhoz viszont a tavalyi 76 230 autónál sokkal többet kell gyártania.

Pénzügyi célokat nem is fogalmaztak meg azon túl, hogy az idén 2.5 milliárd dollár értékű fejlesztéseket hajtanak végre. Tavaly a Tesla autógyártásból származó bevétele 6,35 milliárd dollárra ugrott a 2015-ös 3,74 milliárdról, míg a veszteség 888 millióról 773 millióra csökkent. 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek