BUX 41,248.02
-0.02%
BUMIX 3,923.59
-0.63%
CETOP20 1,919.28
-0.06%
OTP 10,505
+1.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.82%
-0.80%
ZWACK 17,200
+0.29%
0.00%
ANY 1,635
+2.83%
RABA 1,155
-2.53%
-0.44%
+3.13%
-3.05%
-0.46%
OPUS 193.6
+0.83%
+12.58%
-1.72%
0.00%
-2.51%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,800
-0.99%
+0.50%
ALTEO 2,350
+0.86%
-6.09%
-3.92%
EHEP 1,600
+23.55%
+2.94%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.81%
-8.11%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
+0.94%
-0.75%
-1.44%
-1.41%
-0.31%
-3.35%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
-5.98%
NAP 1,218
-0.65%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Egymilliárd eurót akar lefaragni az Alitalia

Az Alitalia igazgatósága elfogadta a légitársaság új üzleti tervét, amelyben 1 milliárd eurós költségcsökkentést vállalnak 2019-ig, hogy ugyanazon év végére nyereséget termeljen a társaság.

Az olasz légicég honlapján közzétett jelentés szerint a radikális és szükséges lépéseket tartalmazó tervet hamarosan a kormány elé terjesztik, majd a szakszervezetekkel is tárgyalnak, mivel az elképzelések között szerepel egy új kollektív szerződés kötése is.

Az Alitalia 2019 végéig 30 százalékkal szeretné növelni az árbevételt a mostani 2,9 milliárd euróról, 3,7 milliárd euróra.

Független szakértők szerint a célkitűzések reálisak és elérhetők - olvasható a közleményben.

Cramer Ball, az Alitalia vezérigazgatója a közlés szerint azt mondta, hogy az igazgatóság jóváhagyásával felgyorsíthatják az átalakítást, amelyet a márka és az arculat módosításával kezdtek el. Szükségesnek nevezte emellett, hogy a folyamatosan kiéleződő versenyhelyzet miatt radikális változásokat hajtsanak végre, mert csak így tudják nyereségessé tenni az olasz nemzeti légitársaságot.

A bevételnövelő tervek között egyebek mellett szerepel a keskenytörzsű flotta 20 géppel való csökkentése, a fedélzeti szolgáltatások fizetőssé tétele, és diszkontosítják az árképzést is: fizetős lesz a feladott poggyász, a székválasztás és az elsőbbségi beszállítás is. A szélestörzsű flotta gépeire új fedélzeti szórakoztató központot terveznek és minden repülőt wi-fi-vel is felszerelnek.

A római központú Alitaliát 2014 júniusában mentette meg a biztos csődtől az abu-dzabi székhelyű Etihad Airways azzal, hogy 49 százalékos részesedést vásárolt az akkor százmilliós veszteségeket produkáló légitársaságban. A feltőkésítés után új arculatot mutattak be és elkezdték a hosszú távú járathálózat átalakítását.

Az első tervek szerint 2017-re már nyereséget kellett volna termelnie az Alitaliának, de Luca Cordero di Montezemolo elnök tavaly nyáron még azt mondta, a légitársaság napi félmillió euró veszteséget termel.

Az olasz légitársaság diszkontosításáról azóta voltak sajtóértesülések, hogy megszakadtak a tárgyalások az Alitalia és az Air Malta között utóbbi felvásárlásáról.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek