Hármas metró: ennyi hiba még éppen belefér?
Gulyás Attila, az érdekképviselet elnöke szerint furcsa módon a 15 ezer kilométeres tartampróba alatt ezek a hibák nem jöttek elő, de ez a hibamennyiség is még a tűréshatáron belül van. A problémák szoftveres okokra vezethetőek vissza, ezeket könnyebb orvosolni, mintha a motorral, hajtással lenne mechanikai probléma.
Hozzátette, korábban a 2-es és a 4-es metróvonalon használt Alstom-kocsikkal is volt ennyi hiba, de mivel több szerelvény futott az alagutakban, az emberek ennyire nem vették észre.
[caption id="" align="aligncenter" width="600"]
Kép: Móricz-Sabján Simon[/caption]
Gulyás Attila azt is közölte, akkor lesz súlyos a helyzet, ha a hibajelenségek heteken belül nem szűnnek meg, és a forgalomba álló második szerelvénnyel is problémák lesznek. Egyelőre azonban korai kijelenteni, hogy a felújított orosz szerelvény műszakilag rossz lenne - mondta.
A Metrovagonmas által gyártott, majd felújított első szerelvény hétfőn állt először forgalomba. Az új orosz metrószerelvény azonban összességében rossz hetet zár: kedden délután azért kellett kiállítani, mert az ajtózáródást hibásan jelezte a metróvezetőnek. Szerdán el sem indították a szerelvényt, amíg át nem vizsgálták az egészet. Csütörtökön aztán hivatalosan az orosz fél kérésére vonták ki a forgalomból, pénteken pedig ok nélküli befékezés miatt kellett segédvonattal kihúzni az alagútból.


