Tízből nyolc magyar többet fizet a zöld termékért
A fenntarthatóság és környezettudatosság a legtöbb kereskedőnél valamilyen formában meghatározó stratégiai szemponttá vált az elmúlt években. Így a környezeti és közösségi tényezők érezhetően formálják a kiskereskedelmi piacot Európa-szerte, amiben közrejátszik, hogy a környezetbarát termékeket leginkább a prémium kategóriában értékesítik a boltok polcain. A Nielsen 2016-os globális kiskereskedelmi lojalitást vizsgáló felmérése szerint az európaiak 77 százaléka hajlandó megfizetni a prémium árkategóriát, amennyiben az adott termék környezetbarát és a fenntarthatóságot elősegítő összetevőkből áll. Hazánkban ennél is többen, tízből nyolcan hajlandók megfizetni a környezetbarát prémium terméket.
[caption id="" align="alignleft" width="600"]
Kép: AFP[/caption]
Nemzetközi kutatásaink azt mutatják, hogy a következő évek kereskedelmi trendjei közül az egyik legfontosabb a fenntarthatóság és a környezettudatosság lesz – mondta Homonnai Balázs, a Nielsen kereskedelmi kutatásokért felelős vezetője hozzátéve: a magyar vásárlók számára a prémium termék elsősorban magas minőséget jelent, ugyanakkor ettől az elvárástól alig marad el a fenntartható vagy környezetbarát összetevők iránti igény.
A vásárlói szokások formálódásával mind erőteljesebb az a fogyasztói elvárás, hogy a kereskedők tanúsítsanak környezettudatos magatartást tevékenységeik során. A helyi áruk felé leginkább a friss zöldség-gyümölcs és húsáru vásárlásakor mozdulnak a vevők, mely trend a jövőben egyre inkább előtérbe kerül majd.


