Cégvilág

Kánikula: még a közlekedési menetrendet is felfüggesztenék?

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) több pontos, rendkívüli intézkedéseket kért, amelyekre szerintük szükség van a hőség idején.

A legsúlyosabb, hármas fokozatú hőségriadó van érvényben Budapesten, de sem a BKV-nál sem pedig a Volánbusznál nem változtattak az egyébként is aggályos munkakörülményeken – hívta fel a figyelmet az EKSZ sajtóközleményében. A szervezet ezért több pontos, rendkívüli intézkedéseket kért, amelyekre szerintük szükség van a járművezetők és az utasok biztonsága érdekében is.

Az EKSZ több pontból álló javaslatcsomaggal állt elő a kánikulára
Forrás: MW

A szakszervezet a változtatások azonnali bevezetésére levélben kérte a BKV és a Volánbusz vezetését

– közölte Nemes Gábor, az EKSZ elnöke. Szerinte több járaton is aggályos körülmények között dolgoznak a sofőrök, akiknek naponta több tízezer utast kell biztonságban elszállítaniuk. Normál időjárási körülmények között sincs rendjén, hogy egyes végállomásokon nincs szociális helyiség, sőt, például egy bevásárlóközpont parkolójában a tűző napon álló járműben kell hosszasan várakozniuk a buszvezetőknek, vagy akár kellő mennyiségű hűtött ital nélkül vezetni órákon keresztül – érvelt az elnök. Az EKSZ a levelében emlékezteti mindkét cég vezetőjét arra, hogy ebben a rendkívüli kánikulában nem a mindenáron való pontos szolgáltatás, hanem az emberek – a sofőrök és az utasok – biztonsága a legfontosabb.

A szakszervezet ezért elvárja, hogy a közösségi közlekedési cégeknél legalább a rendkívüli kánikulában gondoskodjanak a végállomások gyakoribb ellenőrzéséről, takarításáról és a folyamatos ivóvízellátásról azokon a végpontokon is, ahol nincs szociális helyiség, vagyis még vízvételi lehetőség sem – fűzte hozzá. Emellett az EKSZ szerint a rendkívüli kánikulában csúcsforgalmi időben indokolt az első ajtós felszállás átmeneti szüneteltetése is annak érdekében, hogy az utasoknak és a járművezetőknek se kelljen hosszasan várakozniuk a megállókban.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet végül azt is szeretné elérni, hogy a cégvezetés a rendkívüli forróságban – szintén a csúcsforgalmi időszakban – függessze fel a menetrendet azért, hogy a járművezetők a hűvösebb pihenőkben kellően regenerálódhassanak két forduló között legalább azokon a végállomásokon, ahol erre lehetőség van.

Nemes Gábor a sajtközlemény zárásaként leszögezte: amennyiben a cég a javaslataikat figyelmen kívül hagyja, az EKSZ a munkavédelmi hatósághoz fordul.

utasok közlekedés szakszervezet járművezetők kánikula
Kapcsolódó cikkek