BUX 43,196.13
+0.38%
BUMIX 3,793.47
-0.06%
CETOP20 1,861.71
0.00%
OTP 9,086
+1.23%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.98%
ZWACK 17,300
-1.14%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OPUS 152.6
-0.26%
-1.03%
0.00%
-0.12%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,890
+0.14%
DELTA 38.85
0.00%
ALTEO 2,950
0.00%
0.00%
-0.34%
0.00%
0.00%
+0.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Eddig négymilliárdot vitt el a metró

Az M3-as metró felújításának érdemi, látványos része csak most kezdődött, de már korábban is folyt a munka, ami eddig négy milliárd forintjába került a beruházásért felelős BKV-nak.

Eddig mintegy négymilliárd forint költséget számolt el az M3-as metróvonal felújítása kapcsán a BKV Zrt., amely elsősorban tervezési, hatósági engedélyezési, anyagbeszerzési, forgalomtechnikai előkészítési díjakat tartalmaz – közölte a Világgazdasággal a társaság.

A kiviteli tervek elkészítésére 1,97 milliárd forintot költöttek, a rekonstrukcióhoz szükséges kitérők beszerzése is több mint egymilliárdba került, a sínek beszerzésére pedig nettó 467,8 millió forintot fordítottak. Mindezeken túl a metró felszíni pótlásához szükséges út- és forgalomtechnikai munkákra is kifizettek 286 milliót, a teljes szerződéses ár pedig 1,88 milliárd forint – sorolta a tételeket a BKV. Azt is hozzátette, hogy a felmerült költségeket teljes egészében uniós forrásból, az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program keretéből kifizették ki.

Fotós: Kallus György

A BKV szerint a munkálatok ideje alatt a buszpótlást megfelelő színvonalon biztosítják az utasforgalom számára, ehhez a cég járművekkel, járművezetőkkel és minden infrastruktúrával rendelkezik.

A metró­felújítás első üteme mintegy nyolcvannal több autóbusz és néggyel több villamosszerelvény (15 villamos jármű) forgalomba helyezését teszi szükségessé. Ezekből a tervek alapján hatvan autóbusz a metrópótló járatokon, húsz pedig az alternatív eljutást biztosító járatokon közlekedik majd, a villamosszerelvények pedig a meghosszabbított és sűrűbben közlekedő 12-es és 14-es villamosvonalakon.

A nagyobb utasforgalom kiszolgálása érdekében valamennyi metrópótló járat csuklós autóbusz lesz.

A pótlás zavartalan teljesítése érdekében harmincegy Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbuszt állítottak forgalomba. Ezenfelül idén 46 szóló Mercedes-Benz Conectót is vásárolt a cég, amelyek mintegy harmadával az utasok már találkozhattak. Az utolsó negyedévben további negyven szóló, kiemelten innovatív és környezettudatos dízel-elektromos hibrid üzemű jármű áll majd az utasok rendelkezésére. A honosítási és arculattal kapcsolatos munkálatok ez esetben is akadálytalanul zajlanak. A pótlásra vonatkozó korábbi, mintegy 150-170 darabos többletautóbusz-igény a közvetlenül előttünk álló időszakot nem érinti, mivel az az M3 északi és déli (Nagyvárad tér – Kőbánya-Kispest) szakaszának együttes lezárásakor jelentkezne – emelte ki a közlekedési társaság.

Felmerül a kérdés, hogy ha a cégnek sikerül is beszereznie a szükséges mennyiségű járművet, lesz-e elegendő járművezető. A BKV elismerte, hogy a buszvezetői létszám az optimálistól ugyan elmarad, de a mostani megbízások teljesítéséhez elegendő. A megrendelt szolgálta­tást túlóra-elrendeléssel, illet­ve egyéb intézkedésekkel ma­ra­­­dék­­­­talanul, tehát a meghirdetett menetrend szerinti forgalomból hiányzó jármű nélkül teljesítik.

A szükséges létszám biztosítása érdekében folyamatos a járművezető-felvétel, emellett a képzésre is nagy hangsúlyt fektet a társaság, ezért kezdeményezte a támogatott OFA-képzésben részt vevők keretének megemelését száz fővel. Toborzási kampányuk sikerét jelzi, hogy 2017 második felében már nyolcvannyolc autóbuszvezető-tanulót indítottak el tanfolyamaikon.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek