Cégvilág

Idén ismét bővülhet a rádiós reklámpiac

naponta rádiót hallgatók száma 2014-től emelkedik, és ez a tendencia kedvez a rádiós reklámpiacnak is, amely az RSH várakozása szerint 2018-ban bővülhet.

Az előzetes adatok alapján a tervezettnek megfelelően 50 százalékkal nőtt az előző évhez képest a legnagyobb rádiós kereskedőház, a Radio Sales House (RSH) Kft. 2017-es árbevétele, és elérte a 4,5 milliárd forintot. Az RSH szerint a 2016-ban megszűnt országos rádió, a Class FM 2,5-3 milliárd forintra becsült kereskedelmi bevételének nagyobb része tavaly a piacon maradt, melyből az RSH portfóliója közel 2 milliárd forint bevételt realizált.

Budapest 20151216 Trend FM (volt Gazdasági Rádió) illusztrációk
Forrás: MW Fotó: Szabó Miklós

Az RSH becslése szerint 2017-ben kismértékben bővült a reklámtorta is, elsősorban annak köszönhetően, hogy a vállalat összefogta a 2016 végére szétaprózódott rádiós szektort, ezáltal a piacon tudta tartani a korábbi országos kereskedelmi bevételének döntő részét.

A rádiós reklámpiacon 2017-ben a gyógyszeripari és a gépjármű-kereskedelmi országos kampányok részaránya nőtt a leginkább. Az RSH-n keresztül értékesített országos reklámkampányok között pedig az előző évhez képest a gépjármű, a a bank és biztosítás valamint a gyógyszeripar megjelenése erősödött.

A naponta rádiót hallgatók száma 2014-től emelkedik, és ez a tendencia kedvez a rádiós reklámpiacnak is, amely az RSH várakozása szerint 2018-ban bővülhet.

A Radio Sales House értékesíti az MTVA országos lefedettségű rádióinak (Petőfi, Kossuth, Bartók, Dankó), továbbá a fővárosi vételkörzetű Sláger FM-nek valamint 53 regionális rádiónak a reklámidejét, ami azt jelenti, hogy a rádiót hallgató 15 év feletti lakosok több mint 70 százalékát az RSH portfólióján keresztül érhetik el a hirdetők.

reklámkampány MTVA rádió hallgatók
Kapcsolódó cikkek