Cégvilág

A mesterséges intelligencia megdobhatja az árbevételt

Át kell csoportosítani a munkaerőt, és fel kell készíteni a dolgozókat az intelligens technológiákkal való együttműködésre – derül ki az Accenture új felméréséből.

A vállalkozások lehetőségektől eshetnek el, és a növekedésükben is jelentős lemaradást okozhat, ha a vezetők nem lépnek időben: át kell csoportosítani a munkaerőt, és fel kell készíteni a dolgozókat az intelligens technológiákkal való együttműködésre – derül ki az Accenture új felméréséből. Az ennek eredményeként elkészült előrejelzés szerint, ha a vállalkozások ugyanolyan arányban fektetnek be a mesterséges intelligenciába (AI), valamint az ember-gép együttműködésbe, mint a legnagyobb cégek, 2022-re globálisan 38 százalékkal nő a bevétel, és 10 százalékkal emelkedik a foglalkoztatottság szintje. Ez pedig 4,8 billió dolláros profitgyarapodást eredményezhet, amely egy átlagos S&P 500 vállalatnak 7,5 milliárd dollár bevételt és 880 millió dollár nyereségnövekedést jelent.

Forrás: AFP

A tanulmány szerint mind a vezetők, mind a dolgozók optimistán tekintenek ezekre a kihívásokra. Az 1200 megkérdezett felső vezető 72 százaléka szerint az intelligens technológiák kulcsfontosságúak lesznek a szervezetek piaci megítélésében, és 61 százalék gondolja úgy, hogy a következő három évben növekedni fog az AI-együttműködést igénylő munkakörök aránya. A 14 ezer megkérdezett dolgozó több mint kétharmada (69 százalék) mondta azt, hogy fontos fejleszteni az intelligens gépekkel való munkavégzéshez szükséges készségeket.

Az üzleti vezetők több mint fele (54 százalék) szerint az ember-gép együttműködés stratégiai szempontból fontos, ám csak 3 százalék nyilatkozta, hogy szervezetük a következő három évben számottevően növelné a dolgozók átképzésére fordított költségeket.

A jelentés bemutatja azt is, hogyan használják az innovatív cégek az ember-gép együttműködést a hatékonyság javítására és a növekedés generálására az új ügyféltapasztalatok révén. Egy online ruhakereskedő AI-megoldása például segít a stylistoknak, hogy többet tudjanak meg az ügyfelek preferenciáiról, és egyedi szolgáltatást nyújtsanak. Egy sportcipőmárka pedig új szintet vezetett be a termékek testre szabásában és a mielőbbi piacra lépésben: a képzett szabók és folyamatmérnökök intelligens robotokkal működnek együtt, így helyben tervezhetnek és gyárthatnak gyorsan és nagy mennyiségben.

felmérés árbevétel mesterséges intelligencia
Kapcsolódó cikkek