Cégvilág

A tavalyinál már többet költöttek síkosságmentesítésre idén

Bár még nincs vége a télnek, már eddig a tavalyinál ötven százalékkal több anyagot használt fel a Magyar Közút a síkosságmentesítési munkái során.

Az ország nagy részén, főleg a dunántúli és a Duna–Tisza közötti területeken továbbra is változó intenzitással havazik. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a havazással érintett térségekben még hétfőn elvégezte a szükséges megelőző sószórásokat, és a havazás alatt is folyamatosan végzi a szükséges hóeltakarítási munkákat. Az előrejelzések szerint még jó ideig küzdeniük kell a szakembereknek a téllel.

Forrás: MTI/Komka Péter

A Magyar Közút a 2016–17-es téli üzemeltetési időszakban 115 ezer tonna útszóró sót és 9,9 millió liter kalcium-klorid-oldatot használt fel, a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkák összköltsége akkor bruttó 10,4 milliárd forint volt. A 2017–18-as téli üzemeltetési időszakból hivatalosan még hátravan majdnem egy hónap, így végleges adatokat még nem tud közölni a társaság, de az már most látszik, hogy mintegy ötven százalékkal több anyagot használt fel a síkosságmentesítési munkái során, vagyis november 10-től február 20-ig 166 ezer tonna sót és 12 millió liter kalcium-klorid-oldatot juttatott ki az országos közutakra – tájékoztatta a Világgazdaságot a Magyar Közút.

A 2017–2018-as téli szezonban az országos közúthálózaton 725 sószóróval és hóekével felszerelt nehézgépjárművet tudnak hadrendbe állítani. Ezek mellett 214 rakodógép és 170 hómaró adapterrel is felszerelhető univerzális eszközhordozó lát el 24 órás szolgálatot, illetve a cégnek országosan több száz szerződéses alvállalkozója van, akiket haváriahelyzetben be tudnak vonni.

A Magyar Közút 2016-ban hosszú távú közhasznúsági szerződést kötött a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, ennek alapján évről évre nő a költségvetési kerete. Míg 2016-ban 66 milliárd forintot, 2018-ban már csaknem 81 milliárdot fordíthat az üzemeltetési és fenntartási feladatokra, ennek köszönhetően a munkákat nagyobb volumenben tudják elvégezni.

Hosszú évtizedek beruházási lemaradását is igyekeztek az elmúlt években behozni. Így tavaly például 144 tehergépjárművet, 96 útellenőr autót, tíz ároktisztító célgépet, valamint 28 darab 1,6 tonnás ráülős hengert szereztek be, és további 450 könnyű tehergépjármű vásárlását tervezik.

üzemeltetés havazás magyar Közút
Kapcsolódó cikkek