Közel 5 százalékkal nőtt tavaly a személyautókra és kisteherautókra vásárolt új gumik száma 2016-hoz képest az Automax Kft. legfrissebb elemzése szerint.
MTI
2018.03.17, 12:48
Megosztom a cikket
Az Automax Kft. közleményében ismertette, hogy tavaly minden 4. Magyarországon eladott gumiabroncs itthon is készült, a márkák közül a legnépszerűbb a Hankook, a Barum, a Dunlop, a Continental és a Goodyear volt.
Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) korábban közölt adatai alapján 2016-ban Magyarországon csaknem 2,4 millió új gumiabroncsot értékesítettek a gyártók, ami hétéves rekord volt.
Folyik a munka Környén, a Bridgestone kibővített gumiabroncsgyárában. Forrás: MTI/Máthé Zoltán
A kft. értékesítési adatai alapján az alsó középkategóriás autók dominanciájára utal, hogy nyári és téli gumiból is az ilyen autókra való méretből vették a legtöbbet. Az újautó-értékesítés fellendülése ugyanakkor a vásárlási szokásokra is hatással volt, 50 százalékkal többen szerezték be a téli gumit felnire szerelve.
A magyar autósok tavaly 4 új abroncs megvásárlására átlagosan 75 946 forintot költöttek, a legolcsóbban egy Daewoo Matizra kerültek téli abroncsok, darabonként 7 ezer forintért, míg a legtöbbet, 813 ezer forintot egy BMW X6-osra költötte a gazdája
- közölték.
A cégnél kiemelték, hogy az értékesítés volumene mellett változóban vannak a magyar autósok vásárlási szokásai is, tavaly 8,5 százalékkal nőtt az online megvásárolt gumiabroncsok száma.
Több mint 755 milliárd forintnyi (2,43 milliárd euró) gazdasági kárt okozott a hamis gumiabroncsok és akkumulátorok eladásából származó közvetlen bevételkiesés a legális piaci szereplőknek évente az Európai Unióban, ami a két szektor eladásának nagyjából 7,5, illetve 1,8 százalékát jelenti a 2010-2015 közötti időszakban.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.