Cégvilág

Hét éves csúcson a gumiabroncs-értékesítés

Közel 5 százalékkal nőtt tavaly a személyautókra és kisteherautókra vásárolt új gumik száma 2016-hoz képest az Automax Kft. legfrissebb elemzése szerint.

Az Automax Kft. közleményében ismertette, hogy tavaly minden 4. Magyarországon eladott gumiabroncs itthon is készült, a márkák közül a legnépszerűbb a Hankook, a Barum, a Dunlop, a Continental és a Goodyear volt.

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) korábban közölt adatai alapján 2016-ban Magyarországon csaknem 2,4 millió új gumiabroncsot értékesítettek a gyártók, ami hétéves rekord volt.

Folyik a munka Környén, a Bridgestone kibővített gumiabroncsgyárában.
Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A kft. értékesítési adatai alapján az alsó középkategóriás autók dominanciájára utal, hogy nyári és téli gumiból is az ilyen autókra való méretből vették a legtöbbet. Az újautó-értékesítés fellendülése ugyanakkor a vásárlási szokásokra is hatással volt, 50 százalékkal többen szerezték be a téli gumit felnire szerelve.

A magyar autósok tavaly 4 új abroncs megvásárlására átlagosan 75 946 forintot költöttek, a legolcsóbban egy Daewoo Matizra kerültek téli abroncsok, darabonként 7 ezer forintért, míg a legtöbbet, 813 ezer forintot egy BMW X6-osra költötte a gazdája

- közölték.

A cégnél kiemelték, hogy az értékesítés volumene mellett változóban vannak a magyar autósok vásárlási szokásai is, tavaly 8,5 százalékkal nőtt az online megvásárolt gumiabroncsok száma.

Több mint 755 milliárd forintnyi (2,43 milliárd euró) gazdasági kárt okozott a hamis gumiabroncsok és akkumulátorok eladásából származó közvetlen bevételkiesés a legális piaci szereplőknek évente az Európai Unióban, ami a két szektor eladásának nagyjából 7,5, illetve 1,8 százalékát jelenti a 2010-2015 közötti időszakban.

 

téli gumi gumiabroncs felni újautó-eladás
Kapcsolódó cikkek