A Facebook e héttől kezdve új titkosítási lehetőségeket biztosít európai felhasználói számára személyes adataik védelmére, összehangolva tevékenységét az új európai uniós szabályozással – jelentette be a közösségi oldalt üzemeltető cég.
Az Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) május 25-én lép életbe, és ennek következtében jóval szigorúbbá válnak a személyes adatok kezelésére vonatkozó elvárások. A rendelet célja az egységes adatkezelési joggyakorlat meggyökereztetése az EU-n belül. A szabályozást figyelmen kívül hagyó cégek magas összegű büntetéssel számolhatnak.
„Lakhelyétől függetlenül mindenkitől azt kérjük, hogy nézze át a Facebook adatkezelési gyakorlatára vonatkozó fontos információkat, és döntsön adatai titkosításának fokáról”- írta közleményében a cég adatkezelési vezetője, Erin Egan és Ashlie Beringer általános tanácsadó-helyettes.
Először Európában tárjuk felhasználóink elé ezeket a lehetőségeket
- tette hozzá.
Az új irányelvek szerint a Facebook-felhasználók a reklámokról, a harmadik féltől érkező információkról, továbbá politikai, vallási nézeteik és családi állapotuk megosztásáról dönthetnek majd.
Emellett arra kérik a közösségi oldal tagjait, hogy nyilatkozzanak arról:
használni kívánják-e az arcfelismerő technológiát. Ez utóbbi ugyanis lehetővé teszi, hogy értesítsék a felhasználókat, ha valaki felhatalmazás nélkül képet tesz közzé róluk.
A Facebook csapata az uniós rendeletnek megfelelően korlátozza a kiskorúakat célzó reklámokat és a profiljaikon található adatok láthatóságát is. A 18 év alattiak az arcfelismerő technológiát sem használhatják a Facebookon, és egyes esetekben csak szülői engedéllyel férhetnek majd hozzá bizonyos információkhoz.
Hamis profilokat távolítottak el a Facebook közösségi oldalról a többi között a magyar parlamenti választások előtt is – közölte Mark Zuckerberg, a portál alapítója és elnök-vezérigazgatója múlt hét kedden, kétnapos kongresszusi meghallgatásának első napján.