Cégvilág

Kiderült, kik a legnépszerűbb magyar Instagam-felhasználók

Az instázók háromnegyede naponta ránéz a hírfolyamára, de egyre ritkábban töltünk fel tartalmat, és jobban meggondoljuk, publikussá tesszük-e profilunkat. Ismerjük és szeretjük a Storiest, szívesen követünk barátokat, hírességeket, sőt márkákat is, de a direkt hirdetéseket nem kedveljük – derül ki a Crane közleményéből.

Az aktuális magyar Instagram-használati trendeket egy online felmérés alapján immár harmadik alkalommal, látványos infografikában összesítette a Crane adatvezérelt marketing ügynökség.

A felmérésből kiderült, hogy

a fiatal felnőtt nők körében a legnépszerűbb az Instagram Magyarországon.

A cég saját adatai szerint több a női felhasználó a magyarok között: 940 ezer a nők és 800 ezer a férfiak száma. A korosztályi eloszlást tekintve a legtöbb Instagram-használó Magyarországon a felmérés szerint jelenleg a 25-44 évesek köréből kerül ki: 750 ezren tartoznak ide, de alig marad le a 13-24 évesek csoportja 740 ezer fővel.

Azt is megtudhatjuk, hogy

Palvin Barbi után Csinger Andy, Lévai Adrienn és Istenes Bence a legnépszerűbbek.

A márkák, ismert emberek kikerülhetetlen tényezővé váltak a magyar Instagram térképén. Óriási nemzetközi népszerűsége miatt Palvin Barbara magasan vezet a magyar hírességek között a követők számát tekintve (7,8 millió), őt a divatblogger Csinger Andy (486 ezer) és a modell Lévai Adrienn követik (452 ezer).

Palvin Barbara messze a legnépszerűbb magyar felhasználó
Forrás: AFP

A magyar férfiak közül az Instán Istenes Bence (366 ezer) és a YouTube-sztár Dancsó Péter (265 ezer) a legnépszerűbbek. A Magyar Instagram Körkép készítője, a Crane egyébként havonta frissíti honlapján a magyar szereplők toplistáját.

A celebek mellett a márkák is egyre népszerűbbek az Instagramon

A márkák számára az Instagram kiemelten fontos kommunikációs eszközzé vált az elmúlt években. Ezt jól mutatja az is, hogy mára a felmérésben részt vevő magyar instázók majdnem fele (49 százalék) követ valamilyen márka- vagy céges profilt is.

A válaszadók közel 60 százaléka szerint egy márka Instagram-oldala is lehet olyan érdekes, mint egy személyé,

70 százalék konkrétan rákeres egy adott márkára vagy cégre. Ugyanakkor 85 százalék rányomott már legalább egyszer az unfollow gombra, ha nem tetszett neki, amit látott.

Forrás: AFP

Kiderült, hogy a felületre havonta töltünk fel, de naponta nézünk rá, mégis egyre ritkábban posztolunk: az elmúlt három évben fokozatosan csökkent a feltöltések gyakorisága, és a legtöbben már csak havonta osztanak meg képet vagy videót.

Bejött a Stories funkció

A 2016-ban bevezetett Stories lényege, hogy a felhasználók úgy is megoszthatnak tartalmakat, hogy azok 24 óráig láthatóak csak a követők számára. A funkciót a magyar instagramozók is előszeretettel használják, és nemcsak feltölteni szeretik a Stories tartalmakat, de nézegetni is. A márkák Stories-zát például a válaszadók több mint egyharmada kíséri figyelemmel.

instagram stories palvin barbara crane
Kapcsolódó cikkek