Több, egymástól független fejlemény okozhat izgalmakat a Waberer’s részvénypiacán. Az egyik egy kamiongyártók ellen indított kártérítési per, amelyben jók a vállalat kilátásai. A másik pedig az, hogy korábbi ígéreteivel szemben az alapító Wáberer György eddig nem mondta fel a névhasználati hozzájárulását, az európai szabályozás alapján pedig a sofőrök fizetését is sikerülhet alacsonyabban tartani a nyugat-európai bérszínvonalhoz képest.
A per háttere, hogy a Waberer’s és annak jogelődei 1997 januárjától kezdődően több ezer kamiont lízingeltek és vásároltak olyan gyártóktól, amelyekkel szemben versenyellenes magatartásuk miatt fellépett az Európai Bizottság 2016. július 19-én hozott határozatával. A gyártók – MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco és DAF – összejátszása miatt a Waberer’s jelentős összegű kárt szenvedhetett el a beszerzéseken, ezért tavaly júliusban kártérítési igényt nyújtott be a müncheni bíróságon.
A Világgazdaság kérdésére Lajkó Ferenc, a Waberer’s International vezérigazgatója elmondta, a perben az alperesek a múlt hónapban nyújtották be érdemi védekezésüket, amelyet most értékel a szállítmányozási társaság.
A kártérítési per lezárásának várható időpontja nem ismert, mint ahogy azt sem tudni, hogy a hivatalos értesítőt még Waberer’s vagy más néven veszi át a fuvarvállalat. A szállítmányozási cégből 2016 júniusában kiszálló alapító tulajdonos Wáberer György korábban arról nyilatkozott, hogy 2018 nyarán felmondja a Waberer’s márka- és cégnév használati jogait, úgyhogy a fuvarozási cég előbb-utóbb névváltásra kényszerülhet.
Az alapító – ígéretével ellentétben eddig nem tette meg, de – bármikor felszólíthatja a fuvarcéget, hogy ne használja tovább a Waberer’s nevet, ugyanakkor a névhasználati szerződés hároméves türelmi időt biztosít az átállásra.
A korábbi tulajdonos még nem mondta fel a névhasználati jogot, így a hároméves felmondási idő sem kezdődött el
– mondta Lajkó Ferenc. Abban nincs változás, hogy a márkanév használatát érintő felmondás a logó elemeit (nap, színek és a szlogen) nem érinti. A társaság a névváltásra rendelkezésre álló három évet bőven elegendőnek tartja arra, hogy az ahhoz kapcsolódó költségeket optimalizálni tudja.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható