Cégvilág

Hőségriadók nélkül is nőtt a strandok forgalma

Bő 1,2 millióan váltottak jegyet főszezonban a budapesti fürdőkbe, ami azt jelzi, hogy az esős, hideg június ellenére sem tört meg az évek óta tartó folyamatos forgalomnövekedés – tájékoztatta a Világgazdaságot Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. értékesítési és marketingigazgatója.

A nyáriasan meleg május 21 százalékos többletet hozó kiugró látogatottságú napjai után teljes fordulatot vett az időjárás, aminek következtében júniusban 19 százalékos visszaeséssel indult a strandszezon. Mindezek után júliusban 6 százalékos, augusztusban pedig 8 százalékos többlet mutatkozott a látogatószámban, ami kifejezetten jó eredmény – emelte ki Czinege Szilvia –, hisz a tavaly nyári sorozatos hőségriadók miatt magasan volt a bázis, amelyet sikerült túlszárnyalni, olyannyira, hogy 2017 nyarának kiugró forgalmához képest is plusszal zárult az augusztus.

Fotó: MTI/Marjai János

Ekkor a tizenhat éve feljegyzett 530 ezres havi rekordot megközelítő, 522 ezer napijegyvásárlóig jutottak a budapesti strandok és gyógyfürdők. Tavaly, a tartósan és nagyon meleg augusztusban a 461 ezer napijegyes fürdőző is kimagaslónak számított, az idei, másfél évtizedes rekordközeli volumen ennek ismeretében még jelentősebb eredmény.

Az első fél év hónapjai 9–21 százalék közötti forgalomnövekedéssel zárultak, a júniust kivéve. Az összességében még így is pozitív egyenlegű főszezon tükrében

már szinte bizonyos, hogy a tavalyi 4,2 milliós forgalmat meghaladó évet zárhat a BGYH Zrt. Ez 1,3 milliós látogatószám-bővülést jelent az elmúlt nyolc évben.

Az értékesítési igazgató hangsúlyozta: a sorozatos fejlesztések egyértelműen hozzájárulnak az éves forgalom növekedéséhez is, és stabilabbá teszik a nyárit, amikor a fedett résszel működő és azzal bővített egységek – például a Paskál és a Palatinus – még a júniusi hidegben is alig veszítettek vendéget.

További részletek a Világgazdaság szerdai számában

turizmus budapesti strandok
Kapcsolódó cikkek