Cégvilág

Újabb szintet lépne a Pátria

A digitális megoldások elterjedése miatt bővült a portfólió.

A Pátria Nyomda tavaly 7,2 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, idén pedig további 5-10 százalékos bővülésre számít, a társaság adózás utáni eredménye a 2017-es üzleti évben megközelítette a 250 millió forintot – mondta Simon László, a Pátria Nyomda Zrt. vezérigazgatója.

A cég 125 éves fennállása alkalmából rendezett eseményen a vezérigazgató kiemelte: a Pátria négyszáz dolgozójával az ország egyik legnagyobb magyar tulajdonú nyomdája. Hozzátette: a vállalat piacvezető az ügyviteli, üzleti termékek gyártásában, meghatározó szerepe van a biztonsági nyomdatermékek előállításában, és csaknem kétezerféle saját gyártású terméket kínál. Emellett az ország egyik jelentős papír-írószer kereskedelmi vállalata, ugyanis országos lefedettségű, 23 üzletből álló hálózattal rendelkezik.

Fotó: MTI/Illyés Tibor

A digitális megoldások elterjedése miatt a Pátria Nyomda is bővítette termékportfólióját, így a hagyományos nyomdaipari termékek mellett (irodai papírok, üzleti nyomtatványok) egyre nagyobb hangsúlyt kap a nagyobb nyomdai hozzáadott értéket képviselő marketinganyagok, csomagolóanyagok és címkék gyártása – ismertette a vezérigazgató.

A Pátria évente 200-300 millió forint értékben exportál Nyugat-Európába, legfontosabb kül­piaca Ausztria. A társaság céljai közt említette régiós szerepének erősítését a biztonsági termékek területén, valamint azt, hogy egy brit biztonsági nyomdával folytatnak tárgyalásokat stratégiai partnerség kialakításáról.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

portfólió Pátria nyomda
Kapcsolódó cikkek