Orrunk mintegy tízezer szag és illat megkülönböztetésére képes. Bár az evolúció során az ember esetében csökkent a szaglás jelentősége, az illatok továbbra is fontos szerepet játszanak – egyebek mellett – közérzetünk alakulásában, befolyásolhatják lelkiállapotunkat is, érzelmeket váltanak ki belőlünk.
A párválasztás során is nagy jelentősége van, a vonzalom kialakulásában játszott szerepe legalább akkora, mint a vizuális ingereké. Ezt a kérdéskört járja körül a BOSS Parfums az új kampányban, amely a mai digitális világban történő csábításról és az illatban rejlő transzcendentális erőről szól.
A két új illat a 2015-ben debütált BOSS The Scent férfi-, illetve női változatának továbbgondolása: az eredeti illatok vágyfokozó verziója, a BOSS The Scent Private Accord For Him és For Her meghatározó összetevője a csábító, pörkölt kakaóbab. A férfiaknak szóló változatban a titokzatos kakaóesszencia érzéki jellegének fokozása érdekében Bruno Jovanovic parfümőr az illatot finom mokkával itatta át, és a pikáns gyömbér és az egzotikus maninka gyümölcs aromájával gazdagította. A nőknek szóló formulát Louise Turner parfümőr neve fémjelzi. Az illatba csempészett édes mandarin és az osmanthus virág fokozza a kakaó és az érzéki tonkabab vonzerejét és varázsát. Mindkét parfümöt a már közel harmincéves Primőr Kozmetikai Kft. forgalmazza, és szeptembertől már kaphatók a Müller, Douglas és Marionnaud parfümériákban.
A cég által forgalmazott prémiumkategóriájú parfümök közül egyébként a Paco Rabanne, Hugo Boss, Carolina Herrera, Gucci, Prada Tiffany márkák a legsikeresebbek – sorolta lapunknak Kiss Kolos, a Primőr Kozmetikai Kft. ügyvezető igazgatója. A hazai fogyasztói igényeket elsősorban a nemzetközi divat- és parfümtrendek diktálják. Egy-egy illat sikere számos tényezőtől függ, a szakmában dolgozók a modern parfümkészítés kezdete óta igyekeznek megfejteni a titkot.
„Olyan ez, mint egy popsláger, soha nem lehet tudni, hogy mit játszanak a rádiók a nyáron. Esetünkben ez lehet a koncepció, a marketingkampány, az üveg, a csomagolás és természetesen maga az illat. A parfümvásárlás bonyolult tudat alatti döntési folyamat eredménye, és a legtöbb vásárló tagadja, hogy elsősorban nem az illat miatt választotta az adott terméket, pedig kutatások igazolják, hogy az említett tényezők összessége vezet a végső döntéshez” – fogalmazott Kiss Kolos. Szerinte az elmúlt csaknem harminc év során jócskán megváltoztak a fogyasztói szokások, az egyik legjelentősebb változás az, hogy a magyar kozmetikai fogyasztási kultúra forradalmon ment keresztül, ami talán kevésbé volt látványos, mint a mindenki számára látható gasztroforradalom, de hasonló léptékű és jelentőségű. Ez érvényes a smink, a bőrápolás és az illatszerek szegmensére egyaránt. Ma már az átlagos vásárló sokkal több terméktípust ismer és használ a megfelelő módon, mint harminc éve.
A kínai piacokon tömegesen megjelenő, az esetek nagy részében bizonytalan eredetű parfümökkel kapcsolatban elmondta: bíznak benne, hogy nem jelentős ezek befolyása, mert „a fent említett edukációs folyamat része az is, hogy sok kellemetlen élmény után megtanulták a vásárlóink, hogy melyek a megbízható beszerzési források – mondta Kiss Kolos. – Akik a mai napig bedőlnek a kínai hamisítványoknak, valójában nem a mi vásárlóink. A parfümvásárlás része a választás és rátalálás élménye, az elérhető luxus megtapasztalása, amit egy kínai piacon ritkán él meg az ember.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.