Néhány hónap alatt megduplázódott, most 600 főt számlál az a pertársaság, amely a Volkswagen dízelbotránya kapcsán képviseli majd a magyar autótulajdonosok érdekeit a bíróságon – mondta a társulás kommunikációját segítő Surányi Péter szakújságíró. Korábban úgy volt, hogy a per 2019 második felében kezdődhet, de lelassult a folyamat az előzetes, meglehetősen bonyolult adminisztráció miatt, ám nem kizárt, hogy még idén bíróság elé kerül az ügy. Május második hetében ülnek le a jogászok, a károsultakat ezután levélben tájékoztatják a teendőkről.
A magyar pertársaság már külföldi, főleg németországi hasonló szerveződésekkel is együttműködik azért, hogy a magyar eljárásban minél több bizonyítékot tudjanak előterjeszteni. A hazai kezdeményezéshez továbbra is lehet csatlakozni. Surányi azt is kiemelte, hogy nem feltétlenül a pereskedés a céljuk, más megoldásokra is nyitottak. Két célt tűztek ki maguk elé: a környezetvédelmi károk és az érintett autótulajdonosok kompenzálása.
A német autókonszernről egy amerikai vizsgálat állapította meg, hogy világszerte nagyjából 11 millió dízeljárművet (VW, Audi, Skoda, SEAT) értékesített illegális szoftver beépítésével. A jellemzően 2007 és 2015 között készült 1.6 és 2.0 TDI motorokat úgy programozták, hogy a környezetvédelmi felülvizsgálatokkor leszorítsák a károsanyag-kibocsátást. A VW csoport magyarországi importőre, a Porsche Hungaria Kft. korábban azt közölte, hogy az érintett EA 189 kódú dízelmotorok kibocsátása javítással az előírásoknak megfelelő szintre csökken – a megoldást a magyar közlekedési hatóság is támogatja. A magyar érintettek száma 35-40 ezer, a visszahívással 75 százalékukat elérték. A társaság megalapozatlannak tart bármely kártérítési igényt, jelezték: a pertársaságtól nem érkezett hozzájuk megkeresés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.