Magyarországon 2203 autó érintett a Volvo világméretű visszahívási akciójában – közölte a svéd konszern hazai importőre a Világgazdaság érdeklődésére. A Volvo Autó Hungária Kft. marketingigazgatója, Sztárcsevity Andrea szerint a Volvo Cars a lehető legkomolyabban veszi az ügyet, és mindent megtesz a probléma megoldása érdekében, amely miatt az intézkedés elkerülhetetlenné vált. Jelezte, hogy a részletekről még a héten értesítik a hazai érintetteket, akik számára az elvégzendő javítás, illetve a szoftverfrissítés természetesen nem okoz költséget.
A Volvo Cars hétfőn jelentette be, hogy globálisan több mint 507 ezer autóját rendeli vissza ellenőrzésre világszerte egy hibás motorelem miatt, amely akár tüzet is okozhat. A 2010-től a kínai Geely (az ázsiai ország tíz legnagyobb autógyártójának egyike) tulajdonában lévő vállalat intézkedése a 2014 és 2019 között gyártott, négyhengeres dízelmotorokra vonatkozik. Ezen belül számos típusnál tapasztalták a szóban forgó problémát, például az S60, az S80, az S90, a V40, a V60, a V70, a V90, az XC60 és az XC90-es modelleknél. A cég szóvivője szerint az alapvető gondot a motornál lévő egyik műanyag szívócsonk okozza, amely ritkán, de deformálódhat vagy elolvadhat a hőmérséklet-változás miatt. A konstrukciós hiba néhány esetben tüzet okozott, de személyi sérülésről nincs tudomása a Volvónak. Sztárcsevity Andrea ezzel összefüggésben azt mondta, hogy konkrét égéssel járó történésről nem kaptak információt, és maga a probléma is nagyon ritkán jelentkezik. „A Volvo Cars meg akarja előzni ezek előfordulását” – emelte ki. A vállalat egyébként éppen a napokban ünnepli fennállásának 95. évfordulóját: a Volvo brandet 1924-ben hozta létre Assar Gabrielsson és Gustav Larson svéd vállalkozó Stockholmban. A Carinfo adatbázisából kiolvasható, hogy az újonnan forgalomba helyezett személygépjárművek között a Volvo a huszadik legnépszerűbb márka Magyarországon. Tavaly mintegy 1800-at adtak el belőle, 26 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ezzel 1,33 százalékos rész jutott a márkára a közel 137 ezer járművet számláló teljes piacon. A Volvo az idén is növekedési pályán maradt: az első hat hónapban 975 új autót adott el, majdnem 15 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszakban. Igaz, a kedvező trendben szerepet játszik az is, hogy a magyar szegmens 5 százaléknál nagyobb ütemben bővül, és június végére elérte a 74,5 ezret az új autók száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.