BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bő kétezer Volvót várnak a szervizek

A Volvo Autó Hungária Kft. még a héten értesíti azt a több mint kétezer hazai Volvo-tulajdonost, akinek a járműve érintett a gyártó által meghirdetett visszahívásban. Számukra az elvégzendő javítás, illetve a szoftverfrissítés természetesen ingyenes.

Magyarországon 2203 autó érintett a Volvo világméretű visszahívási akciójában – közölte a svéd konszern hazai importőre a Világgazdaság érdeklődésére. A Volvo Autó Hungária Kft. marketingigazgatója, Sztárcsevity Andrea szerint a Volvo Cars a lehető legkomolyabban veszi az ügyet, és mindent megtesz a probléma megoldása érdekében, amely miatt az intézkedés elkerülhetetlenné vált. Jelezte, hogy a részletekről még a héten értesítik a hazai érintetteket, akik számára az elvégzendő javítás, illetve a szoftverfrissítés természetesen nem okoz költséget.

A Volvo Cars hétfőn jelentette be, hogy globálisan több mint 507 ezer autóját rendeli vissza ellenőrzésre világszerte egy hibás motorelem miatt, amely akár tüzet is okozhat. A 2010-től a kínai Geely (az ázsiai ország tíz legnagyobb autógyártójának egyike) tulajdonában lévő vállalat intézkedése a 2014 és 2019 között gyártott, négyhengeres dízelmotorokra vonatkozik. Ezen belül számos típusnál tapasztalták a szóban forgó problémát, például az S60, az S80, az S90, a V40, a V60, a V70, a V90, az XC60 és az XC90-es modelleknél. A cég szóvivője szerint az alapvető gondot a motornál lévő egyik műanyag szívócsonk okozza, amely ritkán, de deformálódhat vagy elolvadhat a hőmérséklet-változás miatt. A konstrukciós hiba néhány esetben tüzet okozott, de személyi sérülésről nincs tudomása a Volvónak. Sztárcsevity Andrea ezzel összefüggésben azt mondta, hogy konkrét égéssel járó történésről nem kaptak információt, és maga a probléma is nagyon ritkán jelentkezik. „A Volvo Cars meg akarja előzni ezek előfordulását” – emelte ki. A vállalat egyébként éppen a napokban ünnepli fennállásának 95. évfordulóját: a Volvo brandet 1924-ben hozta létre Assar Gabrielsson és Gustav Larson svéd vállalkozó Stockholmban. A Carinfo adatbázisából kiolvasható, hogy az újonnan forgalomba helyezett személygépjárművek között a Volvo a huszadik legnépszerűbb márka Magyarországon. Tavaly mintegy 1800-at adtak el belőle, 26 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ezzel 1,33 százalékos rész jutott a márkára a közel 137 ezer járművet számláló teljes piacon. A Volvo az idén is növekedési pályán maradt: az első hat hónapban 975 új autót adott el, majdnem 15 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszakban. Igaz, a kedvező trendben szerepet játszik az is, hogy a magyar szegmens 5 százaléknál nagyobb ütemben bővül, és június végére elérte a 74,5 ezret az új autók száma.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.