BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy forint sem maradt a Tchibo kasszájában

A tavalyi adózott eredmény egészét, mintegy 628 millió forintot osztalékként fizetett ki a tulajdonosának a Tchibo Budapest Kft. – egyebek mellett ez is kiderül a társaság előző évről szóló beszámolójából. A jelentésben az olvasható, hogy 2018-ban az eredménytartalék teljes összegét is osztalékként vezették át, s így fizették ki. A magyarországi társaság egyedüli tulajdonosa immáron húsz éve a Tchibo Coffee Nederland B. V., ugyanakkor a globális márka alapvetően német hátterű. A Tchibo Budapest Kft. nem zárt rossz évet: nettó árbevétele több mint 430 millió forinttal nőtt 2017-hez képest, elérve a 18,55 milliárdot, a mérlegfőösszeg pedig a december 31-én zárult üzleti évben csaknem 5,1 milliárd forintra hízott.

Abban, hogy a tulajdonos kiveszi a profitot a vállalkozásából, nincs semmi meglepő, csakhogy a Tchibo hamburgi anyavállalatáról mostanában nem érkeznek jó hírek. A júliusi Manager Magazin hosszabb cikkben írt arról, hogy a társaság forgalma 3 milliárd euróra csökkent, ez a 2005-ös csúcsévi forgalomnál több mint 25 százalékkal kevesebb, miközben 2013–2018 között a globális kávékereslet nagyjából 15 százalékos pluszt produkált. A lap arról is beszámol, hogy a németországi üzletek száma egyre apad, a piacon pedig úgy tartják a cégről, hogy egyértelműen lejtmenetbe került. Ennek hátterében több ok is meghúzódik, például az Amazon előretörése, valamint az innováció elmaradása, de az alapvető problémát a generációváltás elhibázott lebonyolításában látják a szakértők. Kerestük a hazai Tchibo illetékeseit annak kapcsán, hogy miként ítélik meg a vállalat nemzetközi helyzetét, annak milyen hatása van a működésükre, de lapzártáig nem kaptunk választ.

A Tchibo Budapest Kft. kávétermékek nagykereskedelmi értékesítésével, valamint fogyasztási cikkek bolti kiskereskedelmével és webáruházi forgalmazásával foglalkozik. Az előbbi számít fő tevékenységének, és a Tchibo, az Eduscho, valamint a Davidoff termékek forgalmazójaként a magyarországi pörkölt és instant kávé piacának meghatározó szereplője. A cég több mint tíz éve nyitotta meg az első üzletét, a bolthálózat 2014-ben már tíz egységből állt. A közelmúltban felemásan sikerült a terjeszkedés, hiszen két budapesti, később pedig egy vidéki üzletet is bezártak, tavaly tavasszal viszont újabb budapesti boltot adtak át. Ezzel párhuzamosan a Tchibo az online platformját is elindította, az e-kereskedelemből származó forgalom 2015-ben már meghaladta a bolti üzletágét. A webáruházak kategóriájában a Tchibo a legnagyobb árbevételt elérő magyarországi önálló brand.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.