BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy forint sem maradt a Tchibo kasszájában

A tavalyi adózott eredmény egészét, mintegy 628 millió forintot osztalékként fizetett ki a tulajdonosának a Tchibo Budapest Kft. – egyebek mellett ez is kiderül a társaság előző évről szóló beszámolójából. A jelentésben az olvasható, hogy 2018-ban az eredménytartalék teljes összegét is osztalékként vezették át, s így fizették ki. A magyarországi társaság egyedüli tulajdonosa immáron húsz éve a Tchibo Coffee Nederland B. V., ugyanakkor a globális márka alapvetően német hátterű. A Tchibo Budapest Kft. nem zárt rossz évet: nettó árbevétele több mint 430 millió forinttal nőtt 2017-hez képest, elérve a 18,55 milliárdot, a mérlegfőösszeg pedig a december 31-én zárult üzleti évben csaknem 5,1 milliárd forintra hízott.

Abban, hogy a tulajdonos kiveszi a profitot a vállalkozásából, nincs semmi meglepő, csakhogy a Tchibo hamburgi anyavállalatáról mostanában nem érkeznek jó hírek. A júliusi Manager Magazin hosszabb cikkben írt arról, hogy a társaság forgalma 3 milliárd euróra csökkent, ez a 2005-ös csúcsévi forgalomnál több mint 25 százalékkal kevesebb, miközben 2013–2018 között a globális kávékereslet nagyjából 15 százalékos pluszt produkált. A lap arról is beszámol, hogy a németországi üzletek száma egyre apad, a piacon pedig úgy tartják a cégről, hogy egyértelműen lejtmenetbe került. Ennek hátterében több ok is meghúzódik, például az Amazon előretörése, valamint az innováció elmaradása, de az alapvető problémát a generációváltás elhibázott lebonyolításában látják a szakértők. Kerestük a hazai Tchibo illetékeseit annak kapcsán, hogy miként ítélik meg a vállalat nemzetközi helyzetét, annak milyen hatása van a működésükre, de lapzártáig nem kaptunk választ.

A Tchibo Budapest Kft. kávétermékek nagykereskedelmi értékesítésével, valamint fogyasztási cikkek bolti kiskereskedelmével és webáruházi forgalmazásával foglalkozik. Az előbbi számít fő tevékenységének, és a Tchibo, az Eduscho, valamint a Davidoff termékek forgalmazójaként a magyarországi pörkölt és instant kávé piacának meghatározó szereplője. A cég több mint tíz éve nyitotta meg az első üzletét, a bolthálózat 2014-ben már tíz egységből állt. A közelmúltban felemásan sikerült a terjeszkedés, hiszen két budapesti, később pedig egy vidéki üzletet is bezártak, tavaly tavasszal viszont újabb budapesti boltot adtak át. Ezzel párhuzamosan a Tchibo az online platformját is elindította, az e-kereskedelemből származó forgalom 2015-ben már meghaladta a bolti üzletágét. A webáruházak kategóriájában a Tchibo a legnagyobb árbevételt elérő magyarországi önálló brand.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.