Több részlet is kiderül a Volánbusz Zrt. és a hat regionális közlekedési központ integrációja kapcsán abból az emlékeztetőből, amely a hét elején készült a társaság és a szakszervezetek találkozójáról. Bánhidi-Nagy Attila, a cég vezérigazgató-helyettese egyebek mellett arról beszélt, hogy folyik az a vizsgálat, amely meghatározza a jövőbeni régióközpontokat. A Szolnok, Budapest, Szombathely tagozódás tűnik a leginkább indokoltnak. Hozzátette, hogy a vállalatirányítási feladatok központosítása nem feltétlenül jelent majd minden esetben budapesti vezetést, mivel fontos az üzemek és a telephelyek fenntartása. A helyi közszolgáltatást irányító szervezet tervezett központja így például Székesfehérvár, a műszaki logisztikai tevékenységet Tatabányáról látnák el, az oktatási centrum pedig Szegeden működne. Azt is elmondta, hogy külön szervezet látja el és fogja össze a helyi és a helyközi közlekedési tevékenységet, vagyis a helyi önkormányzati tulajdonban lévő társaságok nem érintettek a beolvadásban.
Kiemelte, hogy az egyesülés magával vonja a vezetői létszám csökkentését. Erre vonatkozóan az is elhangzott, hogy készül az új munkaköri struktúra, amelyről a munkavállalókat írásban, az integráció napjával egyidejűleg tájékoztatják majd. A kollektív szerződések harmonizációja még zajlik, mivel azok meglehetősen eltérnek egymástól. A vezérigazgató-helyettes leszögezte, hogy a buszvezetőket a bekövetkező változás nem érintheti hátrányosan a szerződéseikben rögzített alapbér, valamint a pótlékok kifizetésében. Arra a felvetésre, hogy látszik-e lehetőség az integrációt követően egy egyidejű bérfejlesztés megvalósítására, úgy reagált, hogy ez a kérdés a jövő heti vegyes bizottsági ülésen lehet napirenden. Egyúttal arról is tájékoztatott, hogy a szociális hozzájárulási adó júliusi csökkentéséből (19,5 százalékról 17,5 százalékra) származó megtakarítást a tulajdonos a munkavállalók részére kívánja visszafordítani.
A nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter, Bártfai-Mager Andrea februárban jelentette be, hogy a közúti közösségi közlekedés fejlesztése és az utasok magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében az autóbuszos közösségi személyszállítás egyetlen állami vállalatba szerveződhet. A várható hatások előzetes felmérésére a Volánbusz vezetése kapott mandátumot az államtól. Dávid Ilona elnök-vezérigazgató egy májusi interjúban úgy fogalmazott, hogy a kormánydöntéshez szükséges információgyűjtési és értékelési folyamatok elvégzésén dolgoznak, ezt követően fogják bemutatni a terveket a kabinetnek. Kedvező fogadtatás esetén az év második felében kezdődhet meg a közlekedési központok és a Volánbusz integrálása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.