Cégvilág

Így áll jelenleg a MOL Group 2030 stratégiája

A MOL-csoport publikálta „Befektetői nap” prezentációját, amiben bemutatta „MOL Group 2030” stratégiája jelenlegi helyzetét. A prezentációból a többi között kiderül, hogy az olajvállalat jó úton halad, hogy vezető mobilitási és kiskereskedelmi szolgáltatóvá váljon.

A MOL-csoport csütörtökön publikálta a Londonban megrendezésre kerülő Befektetői nap prezentációját. A prezentáció bemutatja a három évvel ezelőtt bejelentett „MOL Group 2030” stratégiájában megfogalmazott célok megvalósításának jelenlegi státuszát, köztük a fő üzleti szegmensek középtávú célszámait, valamint további információkat a nemrégiben bejelentett Upstream akvizícióval kapcsolatban.

A prezentáció főbb üzenetei

A normalizált újrabeszerzési árakkal becsült „tiszta” EBITDA célkitűzést 2020-ra vonatkozóan 2,4-2,6 milliárd dollárra emelte a vállalatcsoport köszönhetően az Upstream üzletág legutóbb bejelentett akvizíciójának, melynek hatása 2020 második félévétől érezhető majd. Az EBITDA ezt követően 2023-ig fokozatosan megközelíti majd a 3 milliárd dollárt, amihez mindhárom üzleti szegmens jelentősen növeli hozzájárulását.

Fotó: Móricz-Sabján Simon

Az Upstream termelési célt 120-130 ezer hordó/napra emelte a vállalatcsoport 2020-2023-ra vonatkozóan, míg az éves egyszerűsített szabad cash flow várható összegét 700 millió dollárra növelte a korábbi 500 millió dollárt meghaladó szintről, amit a nemrégiben bejelentett azerbajdzsáni termelőeszközök megvásárlása tesz majd lehetővé.

A Downstream tovább folytatja a stratégiai növekedési projektjeinek megvalósítását, valamint hatékonyságnövelő programját 2023-ig, emellett kiemelkedő figyelmet fordít a dekarbonizációra és a fenntarthatóságra.

A Fogyasztói Szolgáltatások szegmens az elmúlt évek kiemelkedő teljesítményének köszönhetően, 2023-ra várhatóan 600 millió dollár EBITDA hozzájárulást ér el a korábbi 500+ millió dolláros célhoz képest. Ezalatt a nem üzemanyag típusú termékek értékesítésének árrése megközelítheti a 35 százalékos arányt ugyanebben az időszakban, így a MOL továbbra is jó úton halad, hogy vezető mobilitási és kiskereskedelmi szolgáltatóvá váljon.

prezentáció Mol-csoport MOL Group
Kapcsolódó cikkek