Jóváhagyást kapott a kormánytól a MÁV-Start Zrt. további 21 nagy kapacitású motorvonat beszerzésére. Ez a tétel egyébként a korábban aláírt keretmegállapodásban is szerepelt. A kormány határozatban osztotta ki az illetékeseknek az ezzel kapcsolatos feladatokat. A MÁV-Startnak úgy kell megrendelnie az újabb szerelvényeket, hogy 2022-ig ütemesen le lehessen szállítani őket. A 106,568 milliárd forintos beszerzésre megelőlegezett forrás kapcsán fontos szempont, hogy azt a 2021–2027 közötti európai uniós programozási időszakban az uniós források terhére el lehessen számolni.
A szükséges finanszírozást a pénzügyminiszternek az innovációért és technológiáért felelős miniszter bevonásával kell előteremtenie. A kincstári díjak miatt összesen 106,621 milliárd forintról van szó. Ezen belül az első, 55,859 milliárdos tételt 2021-re kell beütemezni, a második, 50,762 milliárdos forrásnak pedig 2022-ben kell rendelkezésre állnia. Az említett keretmegállapodás 40 darab KISS (teljes nevén Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) emeletes motorvonatra vonatkozik, ebből a MÁV-Start Zrt. tizenegyet rendelt meg a Stadler Bussnang AG-től 2017 augusztusában, és további nyolcat 2018 decemberében. A mostani 21 vonattal tehát a személyszállító társaság kimeríti a teljes keretet.
A fentiek alapján a MÁV-Start és a Stadler már meglévő szerződése akkor lép hatályba, ha megszületik a támogatási szerződés az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a MÁV-Start között. Ha ez már ma megtörténne, akkor az utolsó szerelvény szállítási határideje 2022 vége lenne. Az első tizenegy, illetve nyolc vonat gyártása hamarosan befejeződik. A munka három fő helyszínen folyt, illetve folyik még: a Stadler minszki és szolnoki üzemében, valamint partnere, a Dunakeszi Járműjavító telephelyén. A hatszáz férőhelyes motorvonatokat a MÁV-Start először a legforgalmasabb Budapest–Cegléd–Szolnok és Budapest–Vác–Szob elővárosi vasútvonalon indítja el. A járművek jobb gyorsítóképessége és az oldalankénti 12 ajtón történő gyors utascsere miatt stabilabb lesz a menetrend, és a vasúttársaság ígérete szerint a menetidő is csökkenhet. Az emeletes járművek hadrendbe állításával 2022 őszére Budapest elővárosában kizárólag modern FLIRT vagy KISS motorvonatok közlekednek, évente 60 millió ember utazását szolgálva. Az emeletes KISS első modellje a közelmúltban már bemutatkozott a nagyközönségnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.