Hatodik éve megállíthatatlan az Orbis növekedése
Az Orbis szállodaipari befektetőcsoport eredménye hatodik éve folyamatosan nő. A bevétel 4,6 százalékkal, az üzemeltetési EBITDA pedig 12,6 százalékkal emelkedett 2018-hoz képest. Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) csoportszinten 5,5 százalékkal, Magyarországon pedig jelentősen átlag felett, 9,1 százalékkal növekedett – olvasható a csoport közleményében.
„Az Orbis alapvető átalakuláson ment keresztül 2019-ben. Újragondoltuk üzleti modellünket, és tevékenységünk két különböző – szolgáltatói (asset light) és szállodaingatlan (asset heavy) – üzletágra osztottuk. A szolgáltatói üzletágat az Accornak értékesítettük, ami lehetővé teszi, hogy tisztán szállodaingatlanokkal foglalkozzunk.
Mindkét vállalat nagyon gyorsan növekszik, hogy megfeleljen a vendégek és partnerek elvárásainak, így az üzletágak egymástól függetlenül tudják kiaknázni lehetőségeiket”
– mondta Gilles Clavie, az Orbis elnök-vezérigazgatója.

Forrás: MTI / Koszticsák Szilárd
„A Közép-Kelet Európa hat országában található 73 szállodával az Orbis a növekedés új korszakába lép az új tulajdonossal együtt – az AccorInvest jelenleg az Accortól vásárolja meg annak Orbis részvényeit.
Annak érdekében, hogy a legnagyobb nemzetközi márkák révén a legjobb szolgáltatási színvonalat biztosítsuk, az Orbis a 73 szállodára vonatkozó üzemeltetési megállapodást kötött az Accorral – ez együttműködésünk következő lépcsőfoka”
– tette hozzá.
Az Orbis már a hatodik évben növelte eredményeit. A 4,6 százalékos növekedéssel 1 419,6 millió PLN-re emelkedő bevétel, illetve a működési EBITDA 12,6 százalékos növekedése (egészen 499,1 millió PLN-ig) komoly pénzügyi teljesítmény.
A közlemény szerint az Orbis legtöbb kiemelt piacán az üzemeltetési szinten is nagyon komoly eredményeket ért el, amit az 5,5 százalékos (201 PLN-re) csoportszintű RevPAR (egy kiadható szobára jutó árbevétel) növekedése is mutat. Ez országonként változik:
9,1 százalék Magyarországon, 4,4 százalék Lengyelországban és 4,2 százalék Csehországban az előző évhez képest.
A növekedés az árazási stratégiából következik: az Orbis sikeresen – 2018-hoz képest 4,6 százalékkal – növelte az átlagos szobaárat, úgy, hogy tartotta a stabil foglaltsági rátát.
Azzal, hogy az Orbis lezárta a light asset (szolgáltatói) üzletág eladását az Accornak, mind a 66 meglévő franchise és management hotelszerződés, illetve a tervben lévő további 42 szállodára vonatkozó szerződés is átkerült az Accor portfoliójába. A tranzakció értéke 1 218.4 millió PLN-t tett ki. Azóta az Orbis portfolió 73 saját tulajdonú és lízingelt szállodából áll, 6 országban (Lengyelország, Magyarország, Csehország, Románia, Szlovákia és Litvánia).


