Kotroczó Melitta | Az online kiskereskedelem tavaly a teljes magyarországi kiskereskedelem 6,3 százalékát tette ki, a bruttó 625 milliárd forintos értéke 16 százalékkal nagyobb a 2018-asnál a GKI Digital és az Árukereső kutatása szerint. Az aktív internetező felnőtt lakosság 55 százaléka (3,3 millióan) vásárolt online. Egy főre átlagosan 13,2 online rendelés jutott, 10 százalékkal több, mint 2018-ban. Az átlagos kosárméret bruttó 14,4 ezer forintra emelkedett, de a növekedés csak szerényen haladta meg az infláció mértékét. Egy vásárló évente átlagosan bruttó 190 ezer forintot költött online árucikkre. A hazai vásárlók a belföldi online kereskedőket jobban preferálták: ezeknek több mint 43 millió rendelést adtak le, míg a határon túliaknak 17 milliót.
A vásárlók 52 százaléka a házhoz szállítást választotta, ez annak is köszönhető, hogy ez a szolgáltatás sokat fejlődött az utóbbi években. Egyre gyakoribb a személyes átvétel is, a logisztikai szolgáltatók által üzemeltetett csomagpontok szerepe azonban csökken. Míg 2017-ben 19 százalékos részesedéssel rendelkeztek, addig tavaly már csak 16 százalékossal. Országszerte mintegy ötezer kiskereskedelmi egységben érhető el csomagponti szolgáltatás, de ez a hálózat nem nőtt érdemben az elmúlt két évben. A nemzetközi trendnek megfelelően a magyarországi online kiskereskedelemben is egyre több kereskedő köti össze online áruházát a bolthálózatával. A kereskedőknek azonban a fenntartható növekedés érdekében előbb-utóbb meg kell oldaniuk a vásárlókkal való személyes találkozás lehetőségét, ami egyrészt már elvárás, másrészt nagyban segíti a két fél közötti bizalomépítést és a márka erősítését is. Ezért egyre fontosabb az üzletek és a központi webshop integrált kezelése, hogy a vevők az online megrendelt árucikkeket az általuk megjelölt üzletben vehessék át. Az online áruházként induló kereskedők is hagyományos üzleteket, átadópontokat, bemutatótermeket nyitnak.
A legtöbb online rendelést tavaly a Magyar Posta kézbesítette. Az e-kereskedelemben érdekelt futárcégek többsége a házhoz szállítás mellett a csomagponti szolgáltatását is fejleszti. Mind az öt nagyobb belföldi logisztikai szolgáltatónak (MPL, GLS, DPD, Sprinter, Express One) van már saját csomagponthálózata, kettő emellett csomagautomatákat is működtet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.