A magyar cégvezetők többsége pesszimistán látja a jövőt, a globális és a hazai gazdaság növekedésének lassulására a megkérdezettek több mint 60 százaléka számít. Saját cégük anyagi helyzetét tekintve azonban optimisták: mind az idei évre, mind hároméves távlatban tízből nyolcan bíznak a pénzügyi helyzetük kedvező alakulásában – derült ki a PwC magyarországi vezérigazgatói felméréséből. A növekedés érdekében a vállalatvezetők 81 százaléka a működési hatékonyságon javítana idén, de 60 százalék új termék és szolgáltatás bevezetésén is gondolkodik. Ezzel szemben a felvásárlások jelentősége a növekedési tervekben egyre inkább csökken. „Az idei felmérés eredményei megmutatták, hogy a hazai vállalatvezetők egyértelmű vízióval rendelkeznek arról, miként teremtenek értéket ügyfeleik számára” – mondta a felmérés kapcsán Lőcsei Tamás. A PwC Magyarország vezérigazgatója szerint ez hosszú távon a vállalatok fejlődési lehetőségeire vonatkozóan is bizakodásra adhat okot.
A PwC felmérése vizsgálta a növekedési kilátásokra potenciális kockázatot jelentő tényezőket is. Ebből kiderült, hogy a vezérigazgatók kevésbé számítanak cégük személyi állományának bővülésére. A növekedés legnagyobb gátjának a válaszadók 88 százaléka a szakemberhiányt, 70 százalékuk a demográfiai, generációs változásokat, míg 66 százalékuk az árfolyamok ingadozását tartja. Emellett Koncz Barbara, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának igazgatója azt emelte ki, hogy a korábbi évekhez hasonlóan a túlszabályozottságot is sokan (64 százalék) gondolják a növekedés kockázati tényezőjének.
A kutatás végül rávilágított arra is, hogy egyre többen tartják fontosnak munkavállalóik fejlesztését, ezzel ugyanis pozitív hatást érhetnek el a működésük során: erősödhet a vállalati kultúra, és segíthet a munkaerő-megtartásban is. A többség azonban egyelőre csak a kezdő lépéseket tette meg munkavállalói fejlesztése érdekében.
A növekedés érdekében
81
százalék a hatékonyságon javítana
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.