Cégvilág

Új szereplő tör be az e-töltés piacára

Magyar gyártmányú elektromos töltők telepítésére készül a tavaly alapított Elektro Profi Mobility társaság. Az ügyvezető igazgató szerint már több mint száz berendezésre vonatkozó referenciája van a cégnek.

Hat helyen telepít augusztustól elektromos töltőket a tavaly júniusban alapított Elektro Profi Mobility Kft. (EPM). A helyszínek közül négy budapesti, egy székesfehérvári és egy tatabányai. A telephelyeken 2–4 berendezés lesz – összesen tizenhét –, így Budapesten tizenkettőt, Székesfehérváron hármat, Tatabányán pedig kettőt helyeznek majd üzembe. Minden töltőn két töltőpont lesz, így egyidejűleg harmincnégy autó vételezhet majd áramot. Az eszközökből két budapesti és egy székesfehérvári egyenáramú lesz (DC), az összes többi váltóáramú (AC).

„A mostani engedélyben szereplőnél már sokkal többet, 110–120 berendezést telepítettünk” – mondta a Világgazdaságnak Nagy Péter, a társaság ügyvezető igazgatója. Magyarázata szerint ugyanis egy másik cég, az Elektro Profi Kft. már egy éve gyárt Schneider Electric eszközökkel ellátott e-töltőket, amelyeket értékesít, telepít és üzemeltet is. Az EPM tőle vette át tavaly augusztusban a forgalmazást és a további tevékenységeket úgy, hogy az Elektro Profi korábbi telepítésein közreműködő csapattal – és az általuk megteremtett referenciával – fog dolgozni. Az EPM maradna az általa telepített töltők üzemeltetője és e-moblitási szolgáltatója is. Az EPM és az Elektro Profi két olyan családi vállalkozás, amelynek tagjai rokoni kapcsolatban vannak, vagyis lényegében annyi történt, hogy az 1995 óta működő Elektro Profi tulajdonosai tavaly külön cégbe szerveztek egy ígéretes tevékenységet.

Honlapja szerint az Elektro Profi fali gyors- (AC), fali villám- (DC) és álló gyors- (DC) töltőket kínál, de elsődlegesen elektromos berendezéseket forgalmaz az ezekhez a termékekhez kapcsolódó szolgáltatásokkal. „Számításaink szerint egy töltőberendezés ára két éven belül megtérül, ha napi 1-2 órát töltenek vele, az áram díja kilowattóránként 35 forint körüli, az e-mobilitás töltéséé pedig 90–100 forint. A berendezés bekerülési értéke adóalap-csökkentő tétel annak a meg nem térülő részéig” – közölte Nagy Péter. Mint emlékeztetett, a Jedlik Ányos Klaszter adatai szerint 2020 legelején Magyarországon több mint 15 ezer zöld rendszámú gépkocsi volt, ezek vagy teljesen elektromos vagy tölthető plug-in hibrid autók.

Többféle tarifa

A cég saját szoftverei lehetővé teszik a töltés fizetőssé tételét akár ugyanazon a fali vagy oszlopos töltőn több árszinten és több vezérlési módon. A szoftverek és az appliká­cióik használatával a töltési parkolási díj is fizethető, ha a felhasználó nem hagyja el a parkolót. A töltések adatait a berendezés internethiány esetén is tárolja.

 

Elektro Profi Mobility Kft. e-töltő nagy péter
Ezek is érdekelhetik