Eladásainak jelentős mértékű csökkenésére számít az idén a BMW, ezért a beruházási költségek csökkentése mellett döntött.
MTI/VG
2020.05.06, 11:07
Megosztom a cikket
Az első negyedévben jelentősen csökkentek a BMW csoport autóeladásai, az értékesítési árbevétel viszont kissé nőtt, de az elért nyereség némileg mérséklődött.
A világgazdasági visszaesés és az autópiaci forgalom várható csökkenése tükrében a konszern az idén eladásainak és eredményének jelentős csökkenésére számít a honlapján szerdán publikált negyedéves beszámoló alapján.
A jelenlegi helyzetre tekintettel bizonyos projekteket vagy felfüggesztünk, vagy további felülvizsgálatnak vetjük alá őket. A beruházási költségeket a tavalyi 5,7 milliárd euróról kevesebb mint 4 milliárd euróra csökkentjük 2020-ban
– idézi a portfolio.hu az igazgatóság tagját, Nicolas Petert.
Ez azt is jelenti, hogy a debreceni BMW-gyár építését is elhalasztják, ezzel is csökkentve a beruházási költségeket.
A BMW AG csoport értékesítési árbevétele 3,5 százalékkal 23,252 milliárd euróra emelkedett 22,462 milliárd euróról. Az adó előtti eredmény 4,7 százalékkal 798 millió euróra nőtt 762 millió euróról. A csoport 574 millió euró nettó nyereséget könyvelt el az első negyedévre, 2,4 százalékkal kisebbet a tavalyi 588 millió eurónál.
Az első negyedévben a BMW AG 477,1 ezer BMW márkájú autót értékesített, 20,6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 600,6 ezernél. A motorkerékpár eladások száma 9,9 százalékkal 34,7 ezerre csökkent 38,6 ezerről.
Fotó: Vezess,hu
A MINI márkájú autók eladása 23,4 százalékkal csökkent 64,4 ezerre 84,1 ezerről, a Rolls-Royce eladásai 27,2 százalékkal csökkent 853-ra 1172-ről.
A BMW AG összesen 477,1 ezer autót értékesített az első negyedévben, 20,6 százalékkal kevesebbet az előző évi 600,6 ezernél.
A különböző elektromos modellekből a BMW 13,9 százalékkal többet értékesített mint az előző évben, 30,6 ezret. Az első negyedévben legyártott autók száma 584,1 ezer volt, 13,1 százalékkal kevesebb a tavalyi első negyedévi 672,0 ezernél.
Európában 221,0 ezer autót szállított le a BMW konszern az első negyedévben, 18,3 százalékkal kevesebbet a tavalyi 270,6 ezernél. Ezen belül Németországban 66,0 ezerre csökkent 8,8 százalékkal 72,3 ezerről a konszern eladott márkáinak a száma.
Az Egyesült Államokban 17,4 százalékkal 64,9 ezerre, Kínában 30,9 százalékkal 116,5 ezerre csökkent az első negyedévben eladott autók száma.
A BMW a világpiaci autóeladások 22 százalékos csökkenésére számít az idén. Ezen belül az Európai Unióban 25 százalékkal, Németországban 21 százalékkal, Franciaországban 28 százalékkal, Olaszországban 35 százalékkal, Spanyolországban 32 százalékkal szűkül a piac. A brit piaci forgalom 23 százalékkal, az amerikai 27 százalékkal, a kínai 16 százalékkal csökkenhet az idén.
A BMW ennek tükrében tavalyi 2,538 milliós autóeladásainak „jelentős” csökkenését várja. Hasonlóképpen motorkerékpárból is „lényegesen kevesebbet” fog értékesíteni a tavalyi 175 ezernél.
Az éves adó előtti eredmény „jelentősen” elmarad majd a tavalyi 7,118 milliárd eurótól. A konszern alkalmazottainak száma pedig a tavalyi év végi 133 ezerről 126 ezerre csökken.
Szijjártó Péter a szerdai nap folyamán a közösségi oldalán tett bejelentést a debreceni beruházásról.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.