Visszatér a FlixBus, de még nincs menetrend
Hecker Flórián | A lehető leghamarabb szeretnék megkezdeni a Magyarországot érintő nemzetközi összeköttetések fokozatos újraindítását – közölte a FlixBus hazai leányvállalata a Világgazdasággal annak kapcsán, hogy a legnagyobb európai távolságibusz-hálózatot üzemeltető müncheni anyacég bejelentette: Németország mellett Ausztriában, Lengyelországban, Horvátországban és Csehországban is megkezdi szolgáltatását. A FlixBus Hungary Kft. jelezte, hogy a Covid–19-járvány miatt az országok közötti utazási korlátozások határonként eltérők és folyamatosan módosulnak, ezért a gyorsan változó helyzetet folyamatosan értékelik, de egyelőre nem tudják pontosan megmondani, hogy meddig tart a hálózat hatósági szabályok miatti felfüggesztése.
A FlixBus az újranyitásra speciális biztonsági intézkedésekkel készül, ezek a megelőzésre, a higiéniára, az utasok és a buszvezetők által használt területek fertőtlenítésére, a védőfelszerelések használatára, a fel- és leszállás, valamint a jegyellenőrzés menetére terjednek ki. Ugyanakkor – miután André Schwammlein, a Flixmobility alapító-ügyvezetője a Handelsblatt című német gazdasági lapnak úgy nyilatkozott, hogy nincs olyan közlekedési eszköz, amelyet rentábilisan fenn lehetne tartani 50 százalékos kihasználtság mellett – arra lehet következtetni, hogy a cég értékesítési gyakorlata nem változik, noha a másfél méteres távolság garantálásához legalább minden második ülést szabadon kellene hagyni.
A FlixBus a határok lezárása miatt még március 17-én függesztette fel a Magyarországról induló vagy ide érkező nemzetközi összeköttetéseit. A korlátozások jelentősen enyhültek vagy enyhülnek a következő hetekben például Ausztria, Horvátország, Szlovénia vagy a legfrissebb hírek szerint éppen Szerbia viszonylatában. A FlixBus tavaly 27 százalékkal, 1,4 millió főre növelte a magyarországi utasforgalmát 2018-hoz képest. Budapest a 19. legnépszerűbb célállomás volt világszinten, a legforgalmasabb napokon csaknem 90 busz indult a fővárosból. A cég Magyarországról 16 ország mintegy 200 célállomására kínált közvetlen összeköttetést, például Szegedről, Győrből és Siófokról is indított járatokat.
A FlixBus magyarországi
szolgáltatását tavaly
1,4
millióan vették igénybe
Nincs olyan közlekedési eszköz, amelyet rentábilisan fenn lehetne tartani ötvenszázalékos kihasználtság mellett


